Vi har kendt hinanden i 3 år. Hun var 2 år i danmark som au-pair, hvor vi praktisk talt tilbragte alt hendes fritid sammen. Nu har jeg lige været 3 uger i filippinerne og mødt hendes famlie. Nu vil jeg så gerne invitere hende til danmark igen i 3 måneder på turistvisum.
Så vidt jeg kan læse, skal jeg ikke længere stille nogen bankgaranti. Men spørgsmålet er, hvis jeg skriver under på at jeg selv betaler hendes rejse og leveomkostninger, skal jeg så dokumentere at jeg har midlerne?
Jeg er i øjeblikket på kontanthjælp, men mine forældre vil gerne hjælpe mig med at betale. Hvis jeg skal give "proof of sufficient funds", vil de også gerne være vært for hende i stedet for mig. Er chancerne for få tilkendt visum lavere eller bedre, afhænging af om det er mig selv, eller mine forældre, som er værten?
Desuden har hun bekymringer om hvad hun skal skrive omkring hendes beskæftigelse. Hun er arbejdsløs og bor hos hendes familie. Har det nogen betydning at hun skriver "unemployed"?
Er der ellers noget hun kan gøre for at forbedre chancerne for at blive godkendt? Hun foreslog at det eventuelt ville være en fordel hvis hun blev skrevet op til en uddannelse i filippinerne, hvis der skulle være bekymringer om at hun ikke vil rejse tilbage igen. Er det noget i det?
Tak på forhånd hvis nogen har gode råd