Nüfus oversættelse - gode råd?

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
loui
Geografisk sted: Denmark

Nüfus oversættelse - gode råd?

Indlæg af loui » 07.07.2008 14:06:35

Hej,

Vi har brug for lidt hjælp, Min tyrkiske kæreste og jeg har lige været på komunen for at få papir ang vielses.

Vi havde forbered os lidt i forvejen, men ikke godt nok! vi havde forstået at min kæreste bare skulle medbringe pas, visum samt nüfus kort.

Vi havde læst herinde at nogen havde medbragt en ordbog , så man kunne oversætte ordret bekar - som betyder ugift.

Men her hvor jeg bor i Greve komune er de ikke helt tilfredse med det! :?

Så nu er vi lidt presset! da min kæreste rejser hjem i slutningen af August, vi vil meget gerne giftes inden - plus familie og ligende er alle informeret om denne forstående vielse.

De siger på komunen at min kæreste, hjemme i sit land skal få lavet en oversættelse til dansk eller engelsk af detter nüfus kort!

Men er der ingn mulighed for at ordne dette her fra dk - vi er lidt presset håber nogen kan hjælpe.

Hilsen loui og haydar.

matildeudenh

Indlæg af matildeudenh » 07.07.2008 21:12:35

Jeg ved ingenting om Tyrkiet, men jeg vil gerne prøve at hjælpe.

I Købenahavns Kommune vil de gerne gifte jer uden at din kæreste beviser at han er ugift, hvis blot han ikke har været gift før. Jeg er selv blevet gift med min mand, uden at vi har bevist, at han i forvejen var ugift - det hele står og falder bare på, om de vil, når du har bopæl i en anden kommune. http://www3.kk.dk/Hvis%20du/Hvis%20du%2 ... iftes.aspx
Du kan jo evt. ringe til dem og høre- du kan jo feks. sige, at det er fordi du synes bryllupssalen på KBHs rådhus er så smuk eller et eller andet.

Det skulle også være lettere i Tønder. Jeg fandt deres hjemmeside her: http://www.romo.dk/danmark/da-dk/menu/t ... oender.htm

Ellers prøv at google dansk- tyrkisk tolk. En anerkendt tolk i Danmark må da kunne gøre det. Ellers er mit sidste bud den tyrkiske ambassade, måske.

Jeg synes det ville være så ærgerligt hvis I ikke blev gift i denne omgang!

jerry
Geografisk sted: Tyrkiet/Sverige

hejsa

Indlæg af jerry » 08.07.2008 18:24:03

Hejsa.
Det var mig der skrev det med ordbogen, det godtog de i Gladsaxe kommune, , for som han sagde paa kommunen saa var det jo kun det ene ord han skulle vide, kan du ikk spörge om de kan faa en af de tolke de selv bruger til at oversætte? Det er jo netop kun"bekar" de skal vide, resten er jo bare familienavne og födselsdatoer paa forældre og söskende.

Besvar