Du kan læse om EU reglerne her, og de kan benyttes i alle EU lande...Så Sverige er bare et eksempel. Det kunne lige så godt være f.eks Tyskland:hanasa skrev:Ok
Hvad med eu reglerne
Når jeg nu skriver at han vil ikle hjem er at hvis han kan ta til sverige og få lov til at søge efter eu regler så er der heller ik grund til at han tager hjem hermed måske får indreforbud. Forstå mig ret
Kan han søge eftet eu regler ved at krydse græsen til sverige
Hvis ja hvordan gær de. Da nu han også nok er illegal i sverige, men jeg mener at jeg læste at lige så snart de vil sende ansøgning ind efter eu regler så er han lovelig i sverige
http://www.aegteskabudengraenser.dk/vej ... /sverigeeu
Helt kort går det ud på at han ægtefælle flytter til Sverige (bosætter sig der med lejlighed og alt...Det er ikke nok bare at flytte sin adresse til Sverige, og så bare bo i Danmark).
Når ægtefællen er bosat i Sverige, kan han søge om at få opholdskort til at bo med sin ægtefælle i Sverige...Efter at de har boet i Sverige i et ½ års tid, kan de søge om at få opholdstilladelse i Danmark efter EU reglerne.
Så der er rigtig meget arbejde i det for dem før de kan bruge den regel, men det kan hurtigt ende med at være den eneste måde for dem at være sammen.
De har jo skudt sig selv rigtigt meget i foden ved at han kom illegalt til Danmark.
Så de skal gøre op med sig selv om det virkelig er så umuligt for dem at bo sammen i hans hjemland, eller om det er det værd at tage hele ens liv og flytte det til Sverige i minimum et ½ år (og sandsynligvis også længere, mens man venter på svar).
Hans ægtefælle er Dansk statsborger ikke? For ellers vil de heller ikke kunne gøre brug af EU reglerne.