Naza .. ang familiesammenføring

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

soreng

Re: Naza .. ang familiesammenføring

Indlæg af soreng » 26.01.2013 18:12:54

DBS skrev:US / asylkontoret har fortaget en vurdering af om naza kan vende tilbage til Iran, men nazas mand kommer fra Irak.

mh har tidlliger skrevet:
US kan vurdere, at der ikke er noget til hinder for at Naza flytter sammen med sin mand i HANS hjemland, dvs. Irak.

De kan IKKE henvise parret til at bo i et tredje land. Nu, hvor Naza er dansk, kan US ikke afgøre at parret kan bosætte sig i Iran.
Så for mig virker det som om, at US ikke kender forskel på Iran og Irak ?

mvh DBS
Jeg er helt sikker på at us kende forskel på Iran og Irak :lol: ....Us kan ikke sige at parret skal bosætte sig i et tredie land (i dette tilfælde Iran) da naza er dansk statsborger, men det kan sagtens sige at parret kan bosætte sig Irak, det det jo er der hvor naza's mand er statsborger.

Jeg tror at du læser/forstår mh's kommentar lidt forkert. ;-)

naza

Indlæg af naza » 26.01.2013 18:21:51

Du har ret. Iran er et stort land, men for dem der gerne vil slå en ihjel er Iran ikke så stort. jeg kan ikke bo skjult hele mit liv i Iran. Vi ved allesammen når man flygter fra et land er det pga krig eller helt noget andet som kan være farre for en.

Ja Irak kan jeg hellere ikke bo i, ikke nok med at vi har fjerner også fordi man ikke kan få ophold.. jeg kan godt rejse dertil men kan ikke få opholdstilladelse.
Jeg ved ikke om i ved det, men det er så farligt at bo der, der er jo ballade og dag efter dag bliver folk bombet idag mistede 50 personer livet på gaden i byen fordi en idiot havde masser af tnt eller bombe havde det nu er i bilen midt i byen springer han det i luften.

Hvem vil bo i et sted hver et eneste sekunt være bange for nogen er efter dem eller der ikke er fred i landet man kan dø midt på gaden pga iraker der kommer ind i landet og bomber kurder i luften.

Det med at Kurdistan i Irak har fred og frit land passer slet slet ikke...
Det er bedst for min mand komme her. Dk er et fred sted og bo i. uden at værre bange for at miste livet.
Men hvis us bliver ved med at sige nej og giver afslag, så kræver jeg at de skriver under på at der ikke er risiko for jeg ikke mister livet i IRAN. så skal jeg nok tager afsted og kalder også myndighederne.
Så må vi se, hvem der har ret.........
Min far mistede alle hans søskende i Iran men kunne ikke rejse dertil til begravelse dagen :-( pga lorte Iran der er efter ham...
Men hvor hen kan jeg få de dokumentationer på at vi ikke må træde i Iran ved jeg ikke helt..
Jeg kan da ikke ringe til Iran og be om dokumentationer for at de er efter mig.
Men jeg er virkelig villig til at rejse dertil hvis det når til stykket kun for at US virkelig forrtyder deres afgjørelse om at jeg kunne godt bo i Iran....

DBS

Indlæg af DBS » 26.01.2013 18:36:08

soreng skrev:De kan IKKE henvise parret til at bo i et tredje land. Nu, hvor Naza er dansk, kan US ikke afgøre at parret kan bosætte sig i Iran.
Hvorfor bruger asylkontoret så tid og energi på at vurdere at naza kan vende tilbage til Iran ?
1. Asylkontor udtaler i den anledning, at der ikke er grund til at antage, at pågældende ved en tilbagevenden til Iran vil risikere asylrelevant forfølgelse.
1. Asylkontor finder ikke, at der i sagen findes holdepunkter for antage, at Naza ved en tilbagevenden til Iran vil være i konkret og individuel risiko for at blive udsat for asylrelevant forfølgelse som omfattet i udlændingelovens § 7.
mvh DBS

soreng

Indlæg af soreng » 26.01.2013 18:40:10

naza...Us undersøger ikke om i har mulighed for at bo sammen i Iran, da de slet ikke kan bede jer om at bo sammen der hvis i vil være sammen.

Hvad us dog godt kan, er at bede jer om at bo sammen i Irak, da det er din mands hjemland.
Hvor mange personer der dør hver dag er altså ikke noget specielt stærkt argument.

Der blev registreret flere døde personer af skud i Rio de janeiro for et par år siden, end der samme år blev registreret i Afganistan. Og det er vel og mærke et land i krig som man sammenligner med, og Rio De Janeiro er hvad mange anser som en super by at besøge.

Nu kender jeg ikke statistikkerne for hverken Irak eller Rio De Janiro for 2012, men jeg vil ikke blive overrasket hvis flere personer blev dræbt af skud i Rio i 2012 end der blev dræbt af skud eller bomber i Irak i 2012.

soreng

Indlæg af soreng » 26.01.2013 18:41:29

DBS skrev:Hvorfor bruger asylkontoret så tid og energi på at vurdere at naza kan vende tilbage til Iran ?
Fordi naza har gjort gældende at hun var kvoteflygtning i ansøgningen, og det bliver us jo så nød til at forholde sig til. Men ja det er ikke specielt relevant, men det er det jo så heller ikke at naza engang var kvoteflygtning.

DBS

Indlæg af DBS » 26.01.2013 18:57:36

soreng skrev:
DBS skrev:Hvorfor bruger asylkontoret så tid og energi på at vurdere at naza kan vende tilbage til Iran ?
Fordi naza har gjort gældende at hun var kvoteflygtning i ansøgningen, og det bliver us jo så nød til at forholde sig til. Men ja det er ikke specielt relevant, men det er det jo så heller ikke at naza engang var kvoteflygtning.
Det er så nok der, jeg aldrig kommer til at forstå den offentlige forvaltning, man kunne jo fra start af, have fundet ud af om det var relevant at undersøge, og som vi nok er enig om, er det ikke i denne sammenhæng relevant at undersøge om naza kan vende tilbage til Iran, da de ikke kan henvise hende til at gøre dette.

Måske havde det været en smule mere relevant, at undersøge om en kurder fra Iran, kan leve sit liv i Irak, men dette fremstår bare som:
Vi har i den forbindelse lagt vægt på, at Naza , som værende dansk statsborger, vil være i stand til at tage ophold i alle lande.
Og en evt. årsag til at man er flygtet forsvinder vel ikke bare, fordi man er blevet dansk statsborger ?

mvh DBS

naza

Indlæg af naza » 26.01.2013 19:06:46

hvad er så et stærkt argument hvis dette ikke er stærkt nok???

det forstår jeg bare ikke...
at miste livet hvis dette er ikke stærkt nok så er intet stærkt synes jeg ...

Dk4Ever

Indlæg af Dk4Ever » 26.01.2013 19:10:20

Det er helt tåbligt
Min nabo er kurder også forfulgt af iran
Har dansk stadborgerskab men da hun rejste til Iran blev hun fængslet nogen dag efter bad de hende forlad landet hurtigst muligt
Der er så meget us ikke ved så. Eller måske spiller de bare dum. Hvis de ikke kan forstå nazas situation og arrgumenter hun skriver her på ægt ikke kan bruges så kan jeg godt at Naza vil indblande myndighederne.

soreng

Indlæg af soreng » 26.01.2013 19:54:30

DBS skrev:
Vi har i den forbindelse lagt vægt på, at Naza , som værende dansk statsborger, vil være i stand til at tage ophold i alle lande.
Og en evt. årsag til at man er flygtet forsvinder vel ikke bare, fordi man er blevet dansk statsborger ?
asylkontoret skriver alle lande...At man er flygtet fra et land gør da ikke at man ikke kan bo i et andet land. At man er flygtet fra Iran gør da ikke automatisk at man ikke kan bo i Irak.

Durmaz
Geografisk sted: storkøbenhavn

Indlæg af Durmaz » 26.01.2013 19:58:44

Hvis det nu kommer så langt som at i får afslag på fs i danmark, så har naza jo dansk statsborger og kan flytte til sverige og få ophold der efter eu-reglerne, hvis hun bor tættere på tyskland er det også en mulighed.... eller for den sags skyld et helt andet eu land..

Så uanset hvad kan i sagtens komme til at bo i eu og evt med tiden flytte tilbage til danmark..

DBS

Indlæg af DBS » 26.01.2013 20:02:46

soreng skrev: asylkontoret skriver alle lande...At man er flygtet fra et land gør da ikke at man ikke kan bo i et andet land. At man er flygtet fra Iran gør da ikke automatisk at man ikke kan bo i Irak.
Kurder har også været forfulgt i Irak, derfor kunne det vel være relevant og undersøge om de stadig er det ?

mvh DBS

soreng

Indlæg af soreng » 26.01.2013 20:07:08

naza skrev:hvad er så et stærkt argument hvis dette ikke er stærkt nok???

det forstår jeg bare ikke...
at miste livet hvis dette er ikke stærkt nok så er intet stærkt synes jeg ...
Hvis du kan vise at du som dansker ikke VIL kunne få opholdstilladelse i Irak, så er det faktisk dit stærkeste argument.

Min pointe i min anden post var at det altså er relativt hvilke områder der kan opfattes som farlige. Irak har meget mediebevågenhed og derfor får man indtrykket af at det nok må være det farligste sted i verden at opholde sig. Min pointe var alene at virkeligheden ofte er lidt "farvet" af andre ting, som mediedækning osv. Det er de færreste der tænker på f.eks Rio de Janeiro som en af verdens farligste byer, når billederne af karneval, stranden og jesusstatuen ruller over skærmen. ;-) Samtidigt er det nok også de færreste der vil mene at der vil være direkte forrykt farligt at bede en dansker om at bosætte sig i Brasilien bare fordi ægtefællen er derfra...Brasilien er jo meget andet end Rio de janeiro.

Det samme gør sig vel også gældende for Irak...Ja der er bestemt ekstremt farlige områder i Irak...Men der er vel også områder hvor der er relativt fredeligt, hvor man så bare kan bosætte sig?
Igen...Du må ikke misforstå mig...Jeg kan SAGTENS forstå at du hellere så at i blev fs i Danmark...Jeg prøver bare på at fortælle hvorfor argumentet om, at Irak er for farlig, nok ikke vil få us til at skifte mening.

soreng

Indlæg af soreng » 26.01.2013 20:13:07

DBS skrev:Kurder har også været forfulgt i Irak, derfor kunne det vel være relevant og undersøge om de stadig er det ?
Det kan sagtens være et fint argument hvis det staigvæk er tilfældet, og især hvis der er over hele Irak at man ikke kan bo sikkert som Kurder...Hvis det bare er i visse områder så bliver det nok svært, da man så bare kan lade være med at bo der.

På samme måde som man som protestant nok også stadigvæk skal tænke lidt over hvilket område man bosætter sig i i Belfast. Der er jo ingen grund til at bosætte sig midt i en katolsk højborg. ;-)

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 26.01.2013 20:30:53

"som værende dansk statsborger, vil være i stand til at tage ophold i alle lande." :shock:

Asylkontoret synes fuldkommen at have glemt karikatursagen. Iran er nok det sidste sted, man skal skilte med at man er dansk, og der er stadig næppe heller ret mange andre muslimske lande, hvor man skal gøre det.

Men Naza, meget tyder da på, at du hellere må gå i gang med at finde ud af, hvordan I kan komme til Sverige og bo.

Svensk er forholdsvis let at lære at læse, men udtalen tager nok lidt længere at vænne sig til, når man er dansk. Men ikke-skandinaviske udlændinge finder svensk lettere at lære at tale end dansk. Vi danskere mumler for meget, svenskerne taler mere tydeligt.
mh
Rådgiver for ÆUG

naza

Indlæg af naza » 26.01.2013 20:45:00

Tak.. jeg forstår dig godt :cry: jeg sidder og tuder som et lille barn... flygtninge hvorfor er jeg det
flygte og flygte og flygte
før pga krig
pga fjerner
idag pga kærlighed
hva med imorgen ?

Besvar