Håber der er nogle kyndige folk derude, som kan hjælpe mig. Jeg er selv halv libaneser/halv dansker. Jeg har så fundet mit livs kærlighed i Libanon og vi har netop i dag fået godkendt hans turistvisum.
Vi havde planlagt at gifte os på Cypern til sommer, da det er nemt ift. papirarbejde osv. Men da vores forlovelse foregik i Libanon i oktober, - ville jeg egentlig gerne giftes i Danmark, så min familie også kunne være en del af det. Vi er nu begyndt at undersøge alt ift. dokumentationskrav osv. Jeg har været inde på min kommunes hjemmeside og læse alt om de krav, som de nu engang stiller. Inde på siden stod der, at de havde pligt til at underrette om familiesammenføring, når en dansker giftede sig med en udenlandsk statsborger. Jeg skal bare lige høre, hvad det helt præcist betyder? Betyder det, at en sag om FS går igang med det samme derfra? Jeg opfylder nemlig ikke alle kravene til det endnu (det økonomiske aspekt i at skulle stille med 50.000 kr) Jeg er færdiguddannet til sommer, og vi ville derfor vente til jeg havde fundet mig et job - og så ansøge om FS derefter. Er det muligt?
Er slet ikke inde i alle de her regler endnu.. synes det er noget af en jungel
Håber der er nogen derude, som kan hjælpe
På forhånd tak!