Suza skrev:Tak for jeres svar

Jeg kender lidt til reglerne da jeg selv har været igennem det, men vi har til gengæld ikke haft et barn og et på vej.
Reglerne er ikke anderledes fordi man er gravid.
Suza skrev:Grunden til jeg tænker at problemer kan opstår er ved tilknytningskravet, f.eks. har hun aldrig været i DK. Dengang min mand og jeg bliv gift var det hans trejde gang i DK.
Hun skal bare have været i landet 1 gang. Og den ene gang kan sagtens være samme gang som de søger om fs.
Suza skrev:Men tror I det er en god ide at de bliver gift første gang hun kommer og så at de søger om familiesammenføring samtidig med at de søger for opholdtilladelse til hendes datter?
Om de skal giftes første gang hun er her, anden gang eller i Peru er helt op til dem. De skal bare være gift før de søger. Før de kan søge opholdstilladelse til hendes datter, skal datterens biologiske far jo lige give lov til at datteren flytter til danmark (hvis hun har en registreret far, der deler forældremyndighed over hende).
Suza skrev:Skal de skrive at hun er gravid eller udelade det?
Hvad mener du at US skal bruge den oplysning til? US er fløjtende ligeglade med om hun er gravid eller ej, når de skal behandle sagen.
Suza skrev:Jeg ved hun ikke kan får gratis undersøgelser og fødsel hvis hun ikke har opholdstilladelse.. Jeg tænker at det det nok vil være bedst hvis hun fødte barnet i DK så det bliver dansk statsborger.
Hvis de er gift når hun føder, behøver fødslen ikke at foregå i danmark, for at barnet automatisk bliver dansk statsborger.