Hvor skal vi giftes?
Vi er et par , jeg fra danmark og min kæreste fra Guatemala. Vi har været sammen i halvandet år. Vi har i størstedelen af vores forhold været sammen i Guatemala, min kæreste har været på et besøg i Danmark. Vi vil nu gerne flytte sammen i Danmark til sommer og har derfor besluttet os for at blive gift. ( udfra hvad jeg kan læse af Nyidanmark er det den "nemmeste" måde for min kæreste af få opholdtilladelse på)
Mine spørgsmål er :
1. Skal vi gifte os i Guatemala eller skal vi gifte os i Danmark. ( folk fra Guatemala er visum fri og får automatisk 90 dage turist visum ved indrejse)
2. min kæreste har tidligere været gift, skal han have sine skilmisse papirer godkendt i Danmark eller Guatemala, såfremt vi vælger at gifte os i Danmark.
3. Hvis vi vælger at blive gift i danmark, skal min kæreste i såfald være i besidelse af en returbillet når han ankommer til andet som turist?
4. Er der regler for hvor lang tid jeg skal have været i arbejde inden vi søger om opholdstilladelse? ( jeg har ikke modtaget offentlige ydelser)
Jeg har mange flere spørgsmål men venter med dem til de nye ændringer er trådt i kraft. Jeg kan læse mig frem til at dette sker 1. juli 2012 og min kæreste kommer først til landet sidst i juli, så vi skulle gerne været sikret de nye regler
Tak for kampen mod et bedre Danmark!
Mvh ifif