Nu har min mand og jeg og vores datter boet i Malmø siden 1/3 jeg har indtil 1/8 været på barsel fra DK, men startede derefter i svensk arbejde på 120 t md, min datter går i vuggestue (også pr. 1/8) og min mand går på sfi. Jeg har fået en svensk bankkonto hvor jeg nu flot betaler husleje el regninger og vuggestue med, får min løn på, gør indkøb med osv. Indtil nu har jeg haft dansk visa dankort og gjort alle indkøb med dette har haft dansk telefonabbonnement der kan bevise at jeg har været her og opkald og smser er gjort herfra. Jeg har en lejekontrakt der løber til 1/3 (1år) med mulighed for forlængelse. altså det går ret godt her, men det er jo ikke danmark, og vi vil gerne hjem..
Så mit spørgsmål er om vi er klar?
Kan jeg ikke i princippet indgive min ansøgning når jeg har 3 lønsedler, 3 husleje betalninger overført fra netbansk (plus hjemmelavede kvitteringer fra indflytning og leje siden 1/3), 3 mdrs vuggestueregninger?? Jeg vil samtidig vedlægge alt andet hva jeg har af papirer fra migrationsværket skatteværket osv....
Vi har tænkt os at play " safe" og blive boende indtil vi får ja, og så flytte efterfølgende...
Men jeg tænker også på hva der kommer til at ske af ændringer nu med den nye regering?? giv mig et praj hva skal jeg?