Jeg er pt gift med en Brasilianer, vi bor sammen i en 3 v. lejlighed og har for en måned siden søgt om familiesammenføring. Hun havde/har allerede et standard arbejdsvisum på 1 år af gangen, som hun har fået fornyet uden problemer i mange år (hun har boet i danmark de sidste 6 år, kun afbrudt at et ½ år hvor hun måtte tage hjem af personlige årsager. Det halve år er også det eneste der gør at hun ikke kan søge om permanent arbejdstilladelse pga at hun dermed mangler at have været i danmark uafbrudt de sidste 4 år (hun har også bestået Dansk 3, og medborgerprøven).
Anyway...vi har derfor søgt om familiesammenføring for at hun kan få muligheden for at sige hendes job op (fordi hun nu efter 3 år hader det), og søge job på lige vilkår med alle andre, og ikke skal bekymre en potentiel arbejdsgiver med at skulle indgive ansøgninger til US.
Nu mit spørgsmål.
Hvad er vores mulighed for at vi i vores ansøgning bliver fritaget for den økonomiske sikkerhedsstillelse på 63413,39 (vi søgte 30. juni af samme grund). Jeg har 2 særbørn som jeg ser fast hver anden weekend, og som jeg holder ferier med osv...Altså har samvær med, selvom de har folkeregisteradresse hos deres mor. forholdet imellem deres mor og mig er fremragende, og vi arbejder altid kun for at gøre børnenes bedste.
Altså jeg har 2 særbørn (drenge på 4 og 7 år), som jeg har fast samvær med. Vil det erfaringsmæssigt give dispensation for den økonomiske sikkerhedsstillelse?
Dette er udelukkende et "interesse" spøgsmål, da jeg godt KAN stille sikkerheden, men jeg kan da sagtens finde sjovere ting at bruge 63 tusind kroner på. Erfaringsmæssigt hvad mener i så?
Og tak for en super side med rigtig mange gode spørgsmål og svar (det var blandt andet herinde jeg fik øjenene op for at der kunne være mulighed for dispensation pga mine særbørn).
Med venlig hilsen
Søren