Efter separation fra min danske mand, blev min opholdstilladelse inddraget. Det skete i sidste år. For en måned siden blev hele burlesque færdigt, og efter alle de klager og ansøgninger, fik jeg det endelige afslag. Det er fint nok, men der er en ting i det første afslag, jeg ikke kan forstå. Når man søger om at bevare sin opholdstilladelse, handler det også om tilknytning. I min tilfælde var svaret, at selvom jeg havde arbejdet helt fra starten (dog ikke fuldtid pga. skolen), havde bestået pd3, var i gang med uddannelse, har haft mange venner her, arbejdede frivilligt osv., jeg "ikke kunne antages at havde åbnet en sådan tilknytning til Danmark, at en inddragelse ville have været særligt belastende, idet jeg måtte antages at havde bevaret en væsentlig tilknytning til mit hjemland."
Argumentet for dårlig tilknyttning til dk var at ca. 3,5 år i landet ikke var nok.
Argumentet for væsenlig tilknytning til mit hjemland var min alder.
Jeg kender en person der er i en lignede situation, og derfor vil jeg gerne spørge om der er nogle der ved:
Hvor længe skal man være i landet for at være "tilknytet nok"?
Hvor gammel skal man være for at ikke være væsenlig tilknytet til sit hjemland?
Findes der en vejledning om de ting, eller er det sagsbehandlerens personlige vurdering?
Tak på forhånd