krikris skrev:Alt er muligt, hvis man virkelig vil. Men det tager tid og kræver omhyggelig planlægning
Jeg efterlod 2 stk særbørn eget firma, landsted samt div hunde og heste etc. det ca 1/2 år projekt EU retten rullede og flyttede til midt Sverige
Aldrig skal min elskede leve under nuværende nationale regler lige meget jeg kunne have fået dispensation pga. af særbørn i sin tid.
Det kostede kassen rent økonomisk på den korte bane, men nok ikke på den lange, for idag kører det hele bare på skinner.
Men vores valg var også meget et "livssyns valg" og en del af meget langtsigtede planer om at bo både i min mands hjemland og DK, når han engang har fået dansk statsborgerskab.
Held og lykke!
Hej igen herinde.
Også tak for det sidste svar her, Krikis,- ja, alt kan lade sig gøre hvis man virkelig vil..
Men som du selv skriver, så kræver det tid og god planlægning..
Jeg må sige det er modigt og imponerende at så mange danskere forlader deres land Danmark og bosætter sig i udlandet med deres ikke EU ægtefælle,
pga vore aparte nyere familie sammenføringsregler.
Men HVOR LÆNGE er det man skal min. have boet i f.eks Sverige - for at kunne vende tilbage til DK med sin ikke EU ægtefælle -
( du skriver noget med at dit "EU projekt" varede 6 md..??? )
Jeg troede det var 18 måneder man skulle have boet i udlandet...(?)
- Og er der da stadig de samme vanvittige "familiesammenførings regler " for parterne mht at lægge 100.000 kr, min 3 år i job, osv, osv når man da vender hjem til DK ...???? Eller er reglerne da lettere for de tilbagevendte ægtepar....?
Jeg selv har et mindre, men propfyldt hus, 9 racekatte ( jeg er katteopdrætter )
og 3 mindre hunde.
Så jeg kan pt slet ikke overskue hvordan jeg skal kunne organiser at flytte til Malmø med alle mine dyr og mængder af møbler og sager..
(og svigtet og aflivet bliver mine dyr IKKE )
Du siger det tager lang tid og planlægning at skulle rive teltpælene op,
.- hvad er lang tid...???
Jeg har pt minimum 7 - 10 måneder før min srilanske kæreste vil have mulighed for at kunne komme til DK , - men hvis alt dette med at flytte skal arrangeres - inden da, er det da for kort tid..?
Jeg tænker også - Hvad med mit hus..? Hvordan skal det blive udlejet...osv..?
Hvordan ordner man det praktiske med at skulle flytte til Sverige med sin udenlandske ægtefælle.?
Hvordan får man et sted at bo i Malmø...?
Osv osv
Jeg ved der er et særligt forum herinde vdr disse EU regler og Sverige, og det vil jeg se nærmere på, jeg har læst lidt, men ikke lige sat mig ned og nærlæst alle trådene endnu, ville høre din erfaring..
...det hele virker noget uoverskueligt nemlig...
Vh B.L