Jeg har et spørgsmål
Jeg er en dansk statsborger, min kone er en amerikansk statsborger
. Vi søger FS i Sverige efter EU-regler.
Registreringen af Bevis har varet mere end en måned på grund af administrative fejl, så vi brød afleveringsfristen 24.mart til at fremlægge alle nødvendige dokumenter.
Sidste gang jeg talte med Migrationverket i Malmø, fik jeg svar, at løse sagen vil vare op til 6 måneder.
Men nu har jeg et nyt problem, fordi jeg er sikker på, at jeg skal har et job de næste 6 måneder i Sverige.
Mine planer var ikke at bo 6 måneder eller mere i Sverige.
Nu er jeg bekymret, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.
Mit spørgsmål er, vil min arbejdsløshed i Sverige vil har en negativ konsekvenser på vores FS efter EU-regler.. og om det er smart træk for at tilmelde mig til svenske arbejdeformideling som arbejdsløs.(I håb om at det vil hjælpe mig med at finde et job)..
Jeg kender ikke MigrationsVerket system i Sverige, så hvis jeg var arbejdsløs på det tidspunkt hvis De kontrol over min status i Sverige, hvad er vores muligheder for et positivt resultat?
Vil deres(MV) eventuelle adgang til mine registrering som en arbejdsløs person, for en periode af mit ophold i Sverige har en negativ reaktion på vores sag?
Jeg har prøvet at finde et andet job, men uden kontakter og anbefalinger går meget svært at finde et job .. jeg er ikke sikker på, jeg vil finde det og uden at registrere med AMU and Arbejde formideling in Sweden.
Jeg er bange for der vil snart stå uden indtægt for at støtte familien.
Jeg har tænkt at lade sig registrere hos svensk arbetsformedlingen og AMU i håb om, at jeg hurtigt vil komme til at arbejde.
På forhånd,Tak!