Jeg har enkelte spørgsmål vedrørende min situation som jeg håber nogle vil være behjælpelige med.
Jeg afslutter en Bachelorgrad i alm. erhversøkonomi til sommer og skal efter sommerferien starte på min kandidat på CBS i København(jeg bor i Jylland)
Jeg vil gerne have min kommende kone(vi skal giftes Maj) op til mig i Sverige og bo sammen inden jeg drager ud i verden efter jeg afslutter min kandidat. Hun bor i Tyrkiet og er lærer.
Vores hensigt er IKKE at komme til at bo i Danmark eller noget (det har jeg opgivet for længst), men bare at kunne komme til at bo sammen i Sverige de 2 år min kandidat kommer til at tage.
Min eneste indtægt lige nu er SU og det vil det også være når jeg skal søge visum til hende via Danmark inden vi tager til Sverige og også når jeg søger opholdskort til hende i Sverige(efter at have flyttet dertil)
1. Hvad kræves der af os når vi søger visum når hun er min ægtefælle? Er der krav vedrørende bolig, økonomi osv. Er det bedre at søge visum til hende via Danmark eller Sverige?
2. Hvilke krav stiller de svenske myndigheder når vi skal søge opholdskort til min kone? Er der krav til min økonomi, bolig? Nogle krav til hende?
3. Jeg regner med at være ved hendes side i Tyrkiet når vi skal søge visum i Maj måned, efter ægteskab. Hvad skal vi have med derover udover hendes ansøgning og min invitation? Jeg kan forstå bankgarantien er afskaffet? Er der gebyr for at søge og er der risiko for afslag selvom vi er gifte?
Hvis der er nogen der har nogen generelle gode råd til netop min situation vil jeg være utrolig glad for at høre fra jer.
Jeg takker på forhånd.
Jeg takker på forhånd