Først en stor tak for en fantastisk side, som jeg flittigt har brugt igennem min egen sag.
Min sag er som følgende.
Jeg blev gift i marts måned i min mands hjemland. Vi afleverede herefter hans del af ansøgningen for familiesammenføring på ambassaden sammen i april. Jeg kom hjem og afleverede min del i midten af april. Derefter fik vi et kvitteringsbrev, hvor der stod vi var kommet i 7 måneders bunken og senest svar frist var 7. november.
Jeg skrev så et langt brev til dem om at jeg ikke mente min sag kunne tage 7 måneder da jeg opfylder alle krav og alt er lige til. Men jeg fik at vide at nogen sager havner altså pr automatik i deres 7 måneders bunken uanset om de er fuldt oplyste eller ej.
Det har så sidenhen vidst sig jeg også er gravid
Jeg har ringet en del gange og talt med min sagsbehandler. I starten sagde han, at han kunne have behandlet den færdig i september/oktober men igår svarede han at svarfristen er i november og at jeg er nød til at vente til at resten af sagerne bliver behandlet færdig inden min kan begynde. Desuden talte jeg med en anden der inde fra som sagde jeg også skulle vide at det sagtens kan tage ekstra tid en måned over. Kan det være rigtigt? På US hjemmeside står der at komplicerede sager (som jeg åbenbart er havnet i) har en maksimalt behandlingstid på 7 måneder. Det må man da vel kunne hænge dem op på......
Nu er jeg desuden ved at blive utålmodig. Er der noget jeg kan gøre for at fremskynde processen?
Når jeg ved jeg opfylder alle krav og jeg også er gravid så må der være nogle særregler som kan hjælpe min sag hurtigere igennem?
Er der virkelig ikke noget jeg kan gøre?