Jeg har et konkret spørgsmål. Jeg har kigget rundt i forummet og læst en masse tråde, og har da også fået styr på FS. Men der er et særligt forhold jeg ikke har kunne finde info om i de forskellige tråde jeg indtil videre har fået læst.
Jeg er forlovet med en skøn pige fra Pakistan. Vi planlæger at gifte os til sommer 2011. Jeg regner med at købe en andelsbolig i Malmø engang i starten af 2011. Derefter vil jeg bo der, og arbejde i Kbh indtil sommeren 2011, hvor jeg gerne vil tage ned til Pakistan således at min forlovede og jeg kan giftes os.
I den forbindelse dukker følgende spørgsmål op:
1) Jeg vil gerne have min ægtefælle rejser med mig hjem. Jeg har hørt nogle tilfælde med nogle ægtepar som kontaktede den svenske ambassade og fik oversat/legaliseret vielsesattesten og dermed fik turistvisa med det samme... Kan jeg også få turistvisum til min ægtefælle med det samme umiddelbart efter vielsen i Pakistan, således hun kan rejse med mig hjem? (og derefter ansøge om FS efter EU-reglerne)
2) Min mor har fortalt noget om hun har hørt nogle bekendte snakke om at man skal være bosat i Sverige i mindst 2 år inden FS kan gennemføres? Eller noget med at der er stramninger på vej? Umiddelbart lyder det helt ude i hampen, og kunne tænkes at det drejer sig om at en dansk statsborger har tænkt sig at få Svensk statsborgerskab på 2 år og søge efter EU regler i DK. Men bare for at være sikker, findes sådan en regel udover det jeg har beskrevet omkring Svensk statsborgerskab for Dansker på 2 år?
På forhånd tak