Gode råd søges.

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
SELG

Gode råd søges.

Indlæg af SELG » 05.06.2010 23:24:18

Hej Forum

Jeg har et spørgsmål jeg har lovet at stille herinde for en veninde.

Hendes lillesøster skal giftes til sommer med hendes forlovede. De aner ikke deres levende råd hvad de skal gøre for at få ham her op. Derfor har jeg lovet at spørge her inde om hvilken muligheder de har og hvad de skal gøre. De er åbne for alle forslag.
Her er lidt om deres situation:

Hende: 18 år. Dansk statsborger (født i Dk af marokkanske forældre) søskende og familie her i DK. Studere lige i øjeblikket (tandklinik ass.) i kbh. Bor hos forældre.

Ham: Født i marokko. 26 år. Ingen uddannelse. Arbejder som lagermedarbejder. Er bosat i marokko har aldrig været i udlandet før og bor hos forældre.

Parret er fætter/kusine og tro mig der er ingen tvangsægteskab her. De er meget forelskede.

Hvis nogen har en ide om hvad det unge par skulle/burde gøre så skriv endelig.

På forhånd tak.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Gode råd søges.

Indlæg af mh1 » 06.06.2010 10:58:46

De bør nok se i øjnene at de kun kan blive familiesammenført indenfor en rimelig tidshorisont, hvis lillesøster flytter til et andet EU-land og enten kan fortsætte sin uddannelse der, eller blive færdig inden og finde et job.

Der er forhindringer i form af 24-års reglen, mistanke om pro-forma/tvang, manglende indkomstgrundlag, manglende egen bolig, manglende tilknytning ...
mh
Rådgiver for ÆUG

skaanebo

Re: Gode råd søges.

Indlæg af skaanebo » 06.06.2010 13:38:56

Hvis hun studerer i Kbh, kan hun jo overveje at flytte 10 uger til skåne og gøre brug af eu-reglerne, som der er et helt underforum om, og flere vejledninger til

Besvar