Hej Forum
Jeg har et spørgsmål jeg har lovet at stille herinde for en veninde.
Hendes lillesøster skal giftes til sommer med hendes forlovede. De aner ikke deres levende råd hvad de skal gøre for at få ham her op. Derfor har jeg lovet at spørge her inde om hvilken muligheder de har og hvad de skal gøre. De er åbne for alle forslag.
Her er lidt om deres situation:
Hende: 18 år. Dansk statsborger (født i Dk af marokkanske forældre) søskende og familie her i DK. Studere lige i øjeblikket (tandklinik ass.) i kbh. Bor hos forældre.
Ham: Født i marokko. 26 år. Ingen uddannelse. Arbejder som lagermedarbejder. Er bosat i marokko har aldrig været i udlandet før og bor hos forældre.
Parret er fætter/kusine og tro mig der er ingen tvangsægteskab her. De er meget forelskede.
Hvis nogen har en ide om hvad det unge par skulle/burde gøre så skriv endelig.
På forhånd tak.
Gode råd søges.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Gode råd søges.
De bør nok se i øjnene at de kun kan blive familiesammenført indenfor en rimelig tidshorisont, hvis lillesøster flytter til et andet EU-land og enten kan fortsætte sin uddannelse der, eller blive færdig inden og finde et job.
Der er forhindringer i form af 24-års reglen, mistanke om pro-forma/tvang, manglende indkomstgrundlag, manglende egen bolig, manglende tilknytning ...
Der er forhindringer i form af 24-års reglen, mistanke om pro-forma/tvang, manglende indkomstgrundlag, manglende egen bolig, manglende tilknytning ...
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Re: Gode råd søges.
Hvis hun studerer i Kbh, kan hun jo overveje at flytte 10 uger til skåne og gøre brug af eu-reglerne, som der er et helt underforum om, og flere vejledninger til