Joy skrev:Okay så fik jeg min kommune til at lave udtalesen og stemplet og der gik kun 1 dag før jeg modtog udtalelsen fra dem, det gik rimmelig hurtig, jeg fik ellers at vide af konsulenten at der kunne gå op til 3 uger inden jeg vil modtage udtalesen.
Mht. boligstørrelsen har jeg målt min lejlighed, fundiver99 er det okay at jeg skriver dine mål ned på ansøgningen? Jeg har jo reelt målt både stuen, som min måler 25m2 og soveværelset er 10m2, er det mon nok?? Det er kun disse to rum der skal måles og skrives ned?
En anden ting, som Betoncirkeline skriver, som jeg også lige pludselig blev i tvivl var om det er vigtig at få sin vielsesattest legaliseret og autoriseret oversat til engelsk, min er jo allerede på engelsk, da alt papir/tekst i Filippinerne er på engelsk, behøver jeg vel ikke få min autoriseret oversa på engelskt, jeg har også tænkt mig at tage originalen med, når vi skal over og aflevere ansøgningen til US.
En tredje ting, jeg har altså printet min fs-ansøgning i sort/hvid, det gøre vel ikke noget at den ikke lige er printet i farve?
Fjerde, angående når man skal stille bankgarantien (i form af anfordrings- el. deponering), vil det være en god idé at snakke med en bank først efter man har været over og afleveret sin ansøgning?? Eller hvornår vil det være bedst at gøre det, det vil jeg også snart gerne have ordnet. Behøver det være ens eget bank der gøre det eller kan man sagtens godt få en anden bank til at lave det. Hvad er så forskellen på anfordringsgaranti og deponeringskonto??
1. Hvorfor vil du bruge fundiver199's mål?

Du skal selvfølgelig bruge de mål, du selv har målt op.
2. Prøv at spørge Udlændingeservice om det.
3. Det kan vel ikke betyde noget.
4. Anfordringsgarantien går ud på, at banken garanterer at du betaler, hvis kommunen beder om det. Så du skal først have penge op af lommen, hvis det går galt. Det koster lidt i stiftelsesgebyr og evt. provision gennem årene.
Deponeringskonto går ud på, at du betaler 62.234 ind på en konto, som kommunen kan få, hvis de vil have dem.
Det vil være en god ide at undersøge på forhånd, hvad din bank vil gå med til, så du kan nå at skifte bank hvis de har urimelige forretningsbetingelser. Mange har f.eks. dårlige erfaringer med Danske Bank.