Nu forsørger jeg at skrive herinde, da jeg er sikker på, at der samlet er en kæmpe pulje viden, som jeg nok ikke kunne ville få nogle andre steder fra.
Kort sagt, så har jeg en colombiansk kæreste, der pt. er i landet som au pair. Det forholder dig imidlertid sådan, at hendes visum udløber lige om snart (d. 20. april) og derfor besluttede vi os for nyligt at blive gift og forsøge at blive sammenført efter EU reglerne.
Alt omkring brylluppet har gået gnidningsfrit og vi skal giftes nu på lørdag (d. 10. april), hvilket jo er fantastisk
Jeg har snakket lidt med Indvandrerrådgivningen omkring mulige handlingsplaner og vil desuden betale dem de 3.000 kr for advokathjælp i forbindelse med sammenføringen (medmindre i måske mener det er dumt?).
Et problem pt. er, at jeg er studerende i Danmark. Så vidt jeg har forstået, så kan jeg IKKE være indskrevet på en dansk uddannelsesinstitution under mit ophold i Sverige, da der så ikke er tale om reelt og faktisk ophold, men jeg kan først tage orlov fra midten af maj, hvor mit sidste kursus slutter.
Problemet er bare, at fra og med d. 20. april er hun i landet illegalt, da hendes visum udløber. Og hvad gør vi så? Jeg havde hørt fra Indvandrerrådgivningen, at et kortvarigt illegalt ophold ikke havde nogen betydning, men hun har nu hørt noget andet om, at det skulle give problemer senere, når vi skal tilbage til Danmark.
Så er der også hele problemet med at finde en lejlighed i Sverige. Jeg har registreret mig på Boplats Syd og anmeldt interesse til en række lejligheder, men så vidt jeg kan se, så er der mange, der anmelder interesse, og derfor spår jeg små chancer. Hvad er den nemmeste og hurtigste måde at finde en bolig på?
På forhånd mange tusind tak for hjælp? Og p.s. så har jeg forsøgt at læse ALT, hvad der er værd at læse om reglerne osv.