Hjælp til udfyldning af residence card ansøgning.

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
rhino

Hjælp til udfyldning af residence card ansøgning.

Indlæg af rhino » 26.01.2010 20:00:05

Hej Igen..

Er der nogen der kan uddybe nærmere hvad nedenstående betyder på dansk. Min engelsk er ikke den stærke side, og får at jeg helt forstå . vil jeg gerne have det forklaret på dansk. :-)

Det er i henblik på , at min kone skal søge residence card i Sverige. Lige pt er hun i Sverige på turistvisum, og inden den udløber ( ca.3 måneder ) skal hun søge dette kort for at bo fast sammen med mig i Sverige.

* copy of a valid passport
* documents that show that your relative still has right of residence, for example an employment certificate or bank statement that shows that he/she has sufficient means of support

* marriage certificate or registered partnership certificate (applies to husbands/wives, registered partners)

* civil registration certificate, lease agreement or proof of purchase of a residence (applies to common law spouse couples)

* birth certificate (applies to children)

* a civil registration certificate from the person's country of origin or a bank statement showing receipt of regular financial support from your parent/child (applies to parents and children over 21).

rhino

Re: Hjælp til udfyldning af residence card ansøgning.

Indlæg af rhino » 26.01.2010 20:01:22

Den første forstår jeg godt, at hun skal have gyldig pas. :D Det er mere de punkter der står under den, jeg ikke helt forstår...

Nashenas_Dk
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Nashenas_Dk » 26.01.2010 20:07:00

rhino skrev:Hej Igen..

Er der nogen der kan uddybe nærmere hvad nedenstående betyder på dansk. Min engelsk er ikke den stærke side, og får at jeg helt forstå . vil jeg gerne have det forklaret på dansk. :-)

Det er i henblik på , at min kone skal søge residence card i Sverige. Lige pt er hun i Sverige på turistvisum, og inden den udløber ( ca.3 måneder ) skal hun søge dette kort for at bo fast sammen med mig i Sverige.

* documents that show that your relative still has right of residence, for example an employment certificate or bank statement that shows that he/she has sufficient means of support

* marriage certificate or registered partnership certificate (applies to husbands/wives, registered partners)

* civil registration certificate, lease agreement or proof of purchase of a residence (applies to common law spouse couples)

* a civil registration certificate from the person's country of origin or a bank statement showing receipt of regular financial support from your parent/child (applies to parents and children over 21).

Hej

Jeg brugte google translate til at oversætte den.

* Kopi af et gyldigt pas
* Dokumenter, der viser, at din relative stadig har ret til ophold, for eksempel en beskæftigelse certifikat eller kontoudtog, der viser, at han / hun har tilstrækkelige midler til støtte

* Vielsesattest eller registreret partnerskab certifikat (gælder for mænd / koner, registrerede partnere)

* Civile registreringsbevis, lejekontrakt eller bevis for køb af en bolig (gælder for common law ægtefælle par)

* Fødselsattest (gælder for børn)

* En civil registreringsattest fra den pågældendes hjemland eller et kontoudtog, der viser modtaget regelmæssig finansiel støtte fra dine forældre / barn (gælder for forældre og børn over 21).

spr

Indlæg af spr » 26.01.2010 20:12:03

Kopi af gyldigt pas

Dokumentation, der viser, at din pårørende har ret til ophold(stilladelse), f.eks. ansættelseskontrakt, bankudtog, der viser, at han/hun har tilstrækkelige midler til forsørgelse

Vielsesattest eller registreret parnerskab (gælder for ægtefolk, registrerede partnere)

Opholdstilladelse, lejekontrakt eller skøde (gælder for samboende, der lever sammen og betragtes som/har juridiske rettigheder som ægtefolk uden at have gennemgået vielsesritual eller bryllup og dermed ingen vielsesattest)

Dåbsattest (gælder for børn)

Opholdstilladelse fra personens oprindelsesland eller bankdokumentation, der viser, at regelmæssig økonomisk støtte fra dine forældre/børn (gælder for forældre og børn over 21).

Ovenstående er et løst bud - kan nogen bekræfte forsøg på oversættelse og korrigere, hvor det måtte være forkert?
Senest rettet af spr 26.01.2010 20:14:33, rettet i alt 1 gang.

rhino

Indlæg af rhino » 26.01.2010 20:13:15

tak for hurtig svar..

Men kan du uddybe nærmere, hvem der skal fremlægge dette dokument. Er det mig eller min kone . Og hvad er det helt præcis...

* En civil registreringsattest fra den pågældendes hjemland eller et kontoudtog, der viser modtaget regelmæssig finansiel støtte fra dine forældre / barn (gælder for forældre og børn over 21).

carsten40

Indlæg af carsten40 » 02.12.2010 19:45:22

for det første vil jeg lige sige

det er jo dejligt med dette intiativ hvor folk som bliver forelsket i en udlænding kan finde rådgivning ;)

og så til et par spørgsmål:

jeg har mødet en polsk pige som jeg nu ahr kendt et lille års tid

hu vil gerne komme til mig

jeg på tænker selv at vi benytter eu reglerne, da jeg ikke ejer 150 000 eller hvad der nu skal stilles ved familie sammenførrings modellen, og da jeg / vi ligeså godt kan det da hun joer fra et andet eu land

hun er 34 år (altså over 24 års reglen )

men nu spørgsmålene

1 vil det værre nemmere at vi gifter os også søger om eu registreringsbevis ?

2 der står jo at hun sakl vise at hun har tilstrækkeligt med midler så hun ikke lægger det danske system til last

MEN

hvor meget / hvordan defineres tilstrækkligt med midler ?

er der nogen der kan give et svar på dette ?

på¨forhånd tak

Besvar