Hej neslo
Det var så lidt, hjælper gerne med det jeg kan
Ja apostillen skal laves i Rusland, om oversættelsen også skal laves i Rusland, det ved jeg ikke, tror såmænd at den også kan laves her i DK. Min kone fik hendes papire ordnet der over, og sendte så et scan til mig, alle disse scan sendte jeg så til kommunen, efter nærmere aftale med dem. Tag og ring til kommunen og snak med dem personligt, rart at have alle papiren iorden inden din kæreste kommer her over.
Kommunen ville også have et bevis på at hun rent faktist levede i Rusland, da hun fik sin skilsmisse, fik at vide, at det var for at sikre sig, at den retsligt er gyldig.
Min kommune ville også gerne have hendes dåbsattest / fødselsattest oversat, grundet at så kunne de skrive i viels attesten hvilken by hun er født i, men efter nærmere aftale var det ikke nødvendig, da hendes pas kunne bruges dertil.
Min og konens situation : vi har kendt hinanden i ca. 15 mdr. inden vi søgte om FS, jeg har aldrig været derover ( vil gerne ) vi har været sammen i Egypten og Tyrkiet, samt hun har været her over 2 gange inden vi søgte. Vi er kommet i den lille bunke inde hos US, vi har fået besked på at vi vil have en afgørelse senest den 14 feb.
Jeg ved jo ikke om det ender med det ene eller det andet, men tror på at det ikke har betydning for vores FS, om jeg har været på besøg i Moskva, eller ej. Tror at det har betydning hvor meget man har været sammen, men om det er her eller der, tror jeg ikke betyder det store. Det at min kone har været i DK 2 gange, og at vi har en hel del dokumentation for det, det lægger jeg støre betydning i.
Min personlige gæt, det er at i burde ikke have noget problem, men jeg arbejder jo ikke hos US ........ det er jo dem der har magten
Spørg bare igen, hvis der er noget jeg kan hjælpe med
Mvh. Alf