Jeg vil gerne prøve at få familesammenføring med min kæreste. Ham har jeg kendt i to år, og vi har været kærester i lidt over et år. Det er online kærlighed, desværre fordi han bor i canada og er canadisk statsborger. Han har været i dk 2 gange og boet here i 90 dage i sommers.
Jeg er 27 år gammel og han er 20
Mit sprøgmål er, kan vi flytte til et andet EU land allerede i maj i år i 10 uger og komme tilbage og søge om familiesammenføring, selvom vi kun har boet sammen i 10 uger så? Vil det være muligt? Jeg er selvfølgelig ked af at jeg skal forlade alt i dk, sælge min andelslejlighed med billig husleje, og forlade mit studie, selvom jeg kan komme tilbage til studiet, og så har jeg også et nemt og godt job, men det er ikke i positiv listen.
Min kæreste har fået vikar vagt som IT medhjælper, men han vil ikke blive fuldtidsansat og vil ikke komme til at tjene over 25,000 kr som det kræves af danmark. Han er ellers snart uddannet noget der svarer til datamatiker, og vil læse videre til computer science online. Jeg læser selv til datamatiker.
Jeg synes det hele er så besværligt, og så er jeg også bange for at hvis jeg flytter til et andet EU land, så bliver jeg selv smidt ude af dk; og jeg vil gerne gør min uddannelse færdig, men det vil tage 1,5 år mere after han flytter til dk med visum og working holidays visum.
Jeg håber at nogen vil svar på mit spørgsmål om hvis det er muligt at vi kan få samlever familiesammenføring efter vi kun har boet sammen i f.eks Bulgaria i tre måneder, og ikke har boet sammen før.