Hej igen Skaanebo (eller hvem der ender med at besvare),
Jeg har "måske" mulighed for at leje en 1:a (1 værelses) lejlighed på blot små 28 m2 (inkl. badeværelse og køkken) i Malmö, til en leje der gør, at jeg med
sikkerhed opfylder "rådighedsbeløbet" og kan betragtes at have tilstrækkelige midler. Jeg har ikke set den endnu, men er i dialog med en meget flink udlejer. Jeg afventer at jeg kan komme og se den. Håber det giver et godt resultat! Udlejer er dansk.
Der bor en anden der i øjeblikket, som er ved at flytte. Jeg får lov at komme og se den, når vedkommende er flyttet derfra inden for kort tid.
Mit spørgsmål lyder derfor:
EU-reglerne stiller ikke noget boligkrav, blot at jeg kan folkeregistreres på adressen (min kone vil også folkeregistreres når hun kommer hen over sommeren). Men når statsforvaltningen senere kigger på ens boligløsning i forbindelse med et "reelt og faktisk ophold", så vil det vel ikke kunne have nogen negativ betydning, om lejligheden ikke er så stor (28 m2). Jeg kender ikke udlejer personligt, og der vil blive lavet kontrakt osv.
Det samme ligeså i sverige. Skatteverket og Migrationsverket vil vel heller ikke kunne gøre et problem ud af det, når vi skal søge personnummer og opholdskort til hhv. min kone og jeg i Sverige, på baggrund af boligens størrelse?
Jeg ser meget frem til at høre retur, da jeg håber det endelig er ved at kunne lykkes at komme et skridt nærmere!