Hej, har haft oprettet en anden tråd vedr. min sag, men syntes alligevel, følgende bør postes i en ny tråd, da det ellers bliver noget rodet.
På Nyidanmark.dk står der bl.a om 'faktisk og reelt ophold':
[...] Herudover opfylder en dansk statsborger, som har haft fremlejet et værelse eller har været tilflyttet en c/o adresse hos slægtninge eller bekendte for en kortvarig periode, som udgangspunkt ikke kravet om at have etableret et reelt og faktisk ophold i et andet EU/EØS-land.
Jeg har, siden 15. december 2016 boet på en c/o adresse - ikke hos nogen slægtning eller bekendt. Men hvad er en kortvarig periode? Jeg har snart boet på adressen i 4 mdr., men lejer kun et værelse her.
I morgen skriver jeg kontrakt på leje af en hel lejlighed - udlejeren gjorde mig dog opmærksom på, at jeg kommer til at stå som "c/o".
Samtidig får min kone svar på sin ansøgning om svensk visum i denne uge. Planen var at bo i denne lejlighed i hvert fald to måneder før vi anvender EU-reglerne og flytter til DK, hvor jeg har min egen lejlighed.
Men går det mon an, når jeg så vil have haft boet på disse to c/o adresser?
Eller er det bedre fortsat at blive boende på den nuværende adresse?
længde af ophold i SE (c/o adresse)
Re: længde af ophold i SE (c/o adresse)
Det afhænger jo af din dokumentation for, at du vitterligt bor og opholder dig i Sverige. Arbejder du i Sverige, bekymrer du dig nok unødigt.
Re: længde af ophold i SE (c/o adresse)
Jeg arbejder i Danmark som kabinepersonale, men betaler svensk skat.
Da jeg fik jobbet skiftede jeg mobilabonnement fra Oister til 3, da jeg meget gerne vil være på nettet, når jeg har stop i udlandet. Og al den tid jeg tilbringer i udlandet er faktisk grunden til at jeg ikke har noget fitnessabonnement eller svensk mobilabonnement. Det synes jeg giver ret god mening - jeg håber bare ikke det giver problemer i forhold til min situation.
Hvor længe er de om at svare, efter man søger ophold i DK? Går ikke ud fra min kone kan sendes tilbage til Pakistan hvis hendes visum udløber under sagsbehandlingen?
Da jeg fik jobbet skiftede jeg mobilabonnement fra Oister til 3, da jeg meget gerne vil være på nettet, når jeg har stop i udlandet. Og al den tid jeg tilbringer i udlandet er faktisk grunden til at jeg ikke har noget fitnessabonnement eller svensk mobilabonnement. Det synes jeg giver ret god mening - jeg håber bare ikke det giver problemer i forhold til min situation.
Hvor længe er de om at svare, efter man søger ophold i DK? Går ikke ud fra min kone kan sendes tilbage til Pakistan hvis hendes visum udløber under sagsbehandlingen?