længde af ophold i SE (c/o adresse)

Her diskuterer vi alle de praktiske aspekter ved at bo i Sverige eller Tyskland herunder boligsøgning samt forhold omkring skat, børnepenge, dagpenge, pension mm. Du kan også indrykke en boligannonce, hvis du søger, udlejer eller sælger en bolig i et af de to lande.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Ozzy88

længde af ophold i SE (c/o adresse)

Indlæg af Ozzy88 » 11.04.2017 22:21:52

Hej, har haft oprettet en anden tråd vedr. min sag, men syntes alligevel, følgende bør postes i en ny tråd, da det ellers bliver noget rodet.

På Nyidanmark.dk står der bl.a om 'faktisk og reelt ophold':
[...] Herudover opfylder en dansk statsborger, som har haft fremlejet et værelse eller har været tilflyttet en c/o adresse hos slægtninge eller bekendte for en kortvarig periode, som udgangspunkt ikke kravet om at have etableret et reelt og faktisk ophold i et andet EU/EØS-land.

Jeg har, siden 15. december 2016 boet på en c/o adresse - ikke hos nogen slægtning eller bekendt. Men hvad er en kortvarig periode? Jeg har snart boet på adressen i 4 mdr., men lejer kun et værelse her.

I morgen skriver jeg kontrakt på leje af en hel lejlighed - udlejeren gjorde mig dog opmærksom på, at jeg kommer til at stå som "c/o".
Samtidig får min kone svar på sin ansøgning om svensk visum i denne uge. Planen var at bo i denne lejlighed i hvert fald to måneder før vi anvender EU-reglerne og flytter til DK, hvor jeg har min egen lejlighed.

Men går det mon an, når jeg så vil have haft boet på disse to c/o adresser?
Eller er det bedre fortsat at blive boende på den nuværende adresse?

skaanebo

Re: længde af ophold i SE (c/o adresse)

Indlæg af skaanebo » 11.04.2017 23:28:43

Det afhænger jo af din dokumentation for, at du vitterligt bor og opholder dig i Sverige. Arbejder du i Sverige, bekymrer du dig nok unødigt.

Ozzy88

Re: længde af ophold i SE (c/o adresse)

Indlæg af Ozzy88 » 12.04.2017 09:39:52

Jeg arbejder i Danmark som kabinepersonale, men betaler svensk skat.

Da jeg fik jobbet skiftede jeg mobilabonnement fra Oister til 3, da jeg meget gerne vil være på nettet, når jeg har stop i udlandet. Og al den tid jeg tilbringer i udlandet er faktisk grunden til at jeg ikke har noget fitnessabonnement eller svensk mobilabonnement. Det synes jeg giver ret god mening - jeg håber bare ikke det giver problemer i forhold til min situation.

Hvor længe er de om at svare, efter man søger ophold i DK? Går ikke ud fra min kone kan sendes tilbage til Pakistan hvis hendes visum udløber under sagsbehandlingen?

Besvar