Formål: Jeg har en kæreste som jeg har mødt på en ferie for 1½ år siden i Thailand. Hun er 40 år og jeg 47 år, jeg vil gerne leve sammen med hende og vores børn fra hver vores tidligere forhold i danmark men hvordan griber jeg det an - step by step.
Oplysninger:
Jeg har 2 børn på hhv. 11 og 13 år som jeg deler 50/50 med min ex, vi har fælles forældremyndighed og de er 1 uge ad gangen hos hver.
Jeg har kendt og besøgt min kæreste gennem 1½ år, og hun har besøgt mig i DK også 2 gange.
Jeg er førtidspensionist siden 2004.
Hun har 2 børn på hhv. 11 og 20 år, hun er alene om at forsørge dem, hendes børns far er mig bekendt i fængsel og de har aldrig været formelt viet. Hun arbejder som Frisør og får lidt hjælp fra den øvrige familie i hverdagen. Hun vil gerne til Danmark og giftes med mig og vil self. gerne have børnene med.
Udover at jeg ikke kan gennemskue hvordan vi skal gøre for at være sammen så bliver jeg også udfordret af modstridende oplysninger fra dem jeg har spurgt, det er som om at ingen rigtig ved noget, nogle siger at det aldrig kommer til at kunne lade sig gøre pga. min status som førtidspensionist, hvorimod andre igen siger at det snildt kan lade sig gøre lige bortset for problemet med at hendes søn er 20 år og derfor ikke regnes som et barn mere. Nogle siger at det kan lade sig gøre uden at skulle stille økonomisk garanti da jeg er forsørger, og andre det modsatte.
Er der en der kan hjælpe med facts, og gerne en step by step vejledning i hvordan man gør.
På forhånd tak