Hej allesammen,
min hustru er pt. bosat i Tunesien, vi har været gift siden 2014 og boede sammen indtil oktober hvor jeg arbejdede for en dansk virksomhed i Golfen.
Da jeg lige skulle komme på plads her i Danmark mht. bolig, flyttede jeg tilbage til Danmark mens min hustru har påbegyndt et arbejdsrelateret kursus i Tunesien som afsluttes primo marts. Nu har vi tænkt os at ansøge om et turistvisum til Danmark i slutningen af Februar, og da alle fraråder at søge via den finske ambassade i Tunesien tager vi enten til Tyrkiet eller Marokko, så jeg har en hel del spørgsmål:
1: Hvad er mindst besværligt, skal vi søge i Istanbul eller Rabat?
2: Skal jeg skrive invitationen på dansk eller engelsk?
3: Vores "marriage certificate" er på arabisk, er dette et problem?
4: Er det relevant at nævne i invitationen, at min søster er gravid og vi ønsker min hustru er tilstede ved fødslen?
5: Hvor lang tid tager det ca. at få svar på en ansøgning om tusristvisum?
På forhånd tak for jeres svar
Turistvisum til Danmark
Re: Turistvisum til Danmark
Det var ikke mange svar.
Og ja jeg har læst andre lignende indlæg og syntes ikke at kunne få svar på mine spørgsmål.
Og ja jeg har læst andre lignende indlæg og syntes ikke at kunne få svar på mine spørgsmål.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
1) Det kommer an på, hvad I selv foretrækker. Måske er det lettest, hvor I kan sproget?
2) Dansk er fint.
3) Det skal legaliseres og oversættes til dansk eller engelsk.
4) Nej.
5) Det kommer an på om konsulatet/ambassaden mener de selv kan håndtere sagen, eller om de sender den til Udlændingestyrelsen. Regn med mindst 2 uger og op til 2 måneder.
2) Dansk er fint.
3) Det skal legaliseres og oversættes til dansk eller engelsk.
4) Nej.
5) Det kommer an på om konsulatet/ambassaden mener de selv kan håndtere sagen, eller om de sender den til Udlændingestyrelsen. Regn med mindst 2 uger og op til 2 måneder.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Hej MH,
tak for svar. Vi fik visum fra Istanbul så so far so good.
Lige ang. punkt 5), sidst jeg undersøgte på UM sagde den 5 måneder. Ved du om familiesammenføringer for danske statsborgere bliver lagt i samme bunke som familiesammenføringer for flygtninge mm?
tak for svar. Vi fik visum fra Istanbul så so far so good.
Lige ang. punkt 5), sidst jeg undersøgte på UM sagde den 5 måneder. Ved du om familiesammenføringer for danske statsborgere bliver lagt i samme bunke som familiesammenføringer for flygtninge mm?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Der er et begrænset antal sagsbehandlere, så det kan godt være.
De 5 mdr. er kun gældende for simple sager, og flere har oplevet at der skal meget lidt til før man havner i 10 mdr.s bunken for komplicerede. Så sæt ikke næsen op efter de 5 mdr.
De 5 mdr. er kun gældende for simple sager, og flere har oplevet at der skal meget lidt til før man havner i 10 mdr.s bunken for komplicerede. Så sæt ikke næsen op efter de 5 mdr.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG