Hej med jer.
Jeg bor i en dele lejlighed, men har tænkt mig at flytte i egen lejlighed hurtigst muligt. I følge Retshjælpen i Århus kan jeg indsende min ansøgning til familiesammenføring nu selvom jeg ikke opfylder boligkravet, men sørge for at flytte hurtigst muligt og indsende min nye adresse inden udlændingestyrelsen går i gang med at behandle min sag. Grunden til at retshjælpen skynder på mig er fordi der efter 1. marts kommer gebyr på ansøgning.
Jeg ringede idag til udlændingestyrelsen for at dobbeltjekke advokatens udsagn. Her fik jeg at vide at jeg skal opfylde betingelserne fra ansøgningsdatoen og at det ikke hjælper at flytte og indsende ny adresse efter ansøgningen er sendt og inden behandlingen går i gang.
Så du er jeg lidt i dilemma. Kan du bekræfte/afkræfte et af de to råd?
Mange tak
mvh Wafae
opfyldning af boligkrav efter indsendt ansøgning, men inden sagsbehandling
Re: opfyldning af boligkrav efter indsendt ansøgning, men inden sagsbehandling
Medarbejderne i US ved ikke noget som helst. Så du kan ikke regne med det du får fortalt er korrekt. Ring istedet for til Invandrerådgivning og de vejleder dig gratis.
Den samme indvandrerrådgivning, som der advares mod her på siden?
Ja sjældent at nogen ønsker rådgivning fra Indvandrerådgivningen... de er i følge næsten alle udsagn ikke en pind værd.
Jeg mener bestemt at du ved ansøgningen skal opfylde betingelserne vedr. boligkrav... Det skal du så også ved selve tilsavnet om FS.
Jeg mener bestemt at du ved ansøgningen skal opfylde betingelserne vedr. boligkrav... Det skal du så også ved selve tilsavnet om FS.