Rækkefølge?
Rækkefølge?
Hej
I hvilken rækkefølge skal vi gøre det her i hvis min filippinske kommende kone skal søge om at starte et liv sammen med mig her?
Skal vi først gifte os, så få stillet bankgaranti og så til sidst søge om midlertidig opholdstilladelse?
I hvilken rækkefølge skal vi gøre det her i hvis min filippinske kommende kone skal søge om at starte et liv sammen med mig her?
Skal vi først gifte os, så få stillet bankgaranti og så til sidst søge om midlertidig opholdstilladelse?
Re: Rækkefølge?
Rækkefølgen er:
Blive gift
Ansøge om familiesammenføring
Stille bankgaranti når I bliver bedt om det.
Blive gift
Ansøge om familiesammenføring
Stille bankgaranti når I bliver bedt om det.
Mht. bankgarantien er det jo ikke sikkert at du skal stille den... Hvis du feks har barn i Danmark som du har samkvem med kan du søge om dispensation.
Hvad mener du med midlertidig opholdstilladelse..??? Forventer du ikke at I skal blive boende sammen..?? Ellers er det som dj1972 skriver en FS (familiesammenføring) I skal søge om.
Personligt, hvis I altså ikke har boet sammen før, så ville jeg da invitere hende på et 3 måneders besøgs visum, så I kan prøve at leve sammen inden i gifter jer... Det er jo ingen problem at blive gift i Danmark, dog skal hun naturligvis medbringe de dokumenter der skal bruges til vielsen
Hvad mener du med midlertidig opholdstilladelse..??? Forventer du ikke at I skal blive boende sammen..?? Ellers er det som dj1972 skriver en FS (familiesammenføring) I skal søge om.
Personligt, hvis I altså ikke har boet sammen før, så ville jeg da invitere hende på et 3 måneders besøgs visum, så I kan prøve at leve sammen inden i gifter jer... Det er jo ingen problem at blive gift i Danmark, dog skal hun naturligvis medbringe de dokumenter der skal bruges til vielsen
Hun er her allerede på en tre-måneders visum. Og så vidt jeg har forstået, kan vi kun søge om en midlertidig opholdstilladelse efter at vi er blevet gift. Hun kan så først derefter søge permanent opholdstilladelse efter 7-8 års ægteskab.
Jeg har været gift én gang før, så skal hun have mit skilsmissebrev oversat til Engelsk til CFO eller noget?
Jeg har været gift én gang før, så skal hun have mit skilsmissebrev oversat til Engelsk til CFO eller noget?
Hej!
Jeg står lidt i samme situation, da jeg er i tvivl om rækkefølge og begræber. Min kæreste komer til dk fra Filippinerne og besøger mig med det formål at vi skal giftes og leve sammen. Hun har sidste år besøgt mig i dk og jeg har efterfølgende være og besøge hende.
Er rækkefølgen for hendes fremtidige ophold således
Rejs til DK på turist visa
Bliv gift i DK
Ansøg om familiesammenføring
Bestå dansk eksamen
Vi er begge over 26, har ingen børn og min økonomi og bolig er ok.
Er der noget specielt jeg skal skrive i visa ansøgningen for at vi ikke kommer i problemer?
Jeg står lidt i samme situation, da jeg er i tvivl om rækkefølge og begræber. Min kæreste komer til dk fra Filippinerne og besøger mig med det formål at vi skal giftes og leve sammen. Hun har sidste år besøgt mig i dk og jeg har efterfølgende være og besøge hende.
Bliv gift i DK
Bestå dansk eksamen
Er der noget specielt jeg skal skrive i visa ansøgningen for at vi ikke kommer i problemer?
skriv at i er kærester, men nevn intet om at i har planer om at gifte jer. Og hvis i bliver spurgt ind til det, så har i ingen planer om at gift jer og hun skal hjem igen når hendes visum udløber. Det er nemlig ok at i er langdistancekærester, men de vil ikke have at i gifter jer, så hun kan blive her. Og I kan jo sagtens være kærester i lang tid, og så pludselig uden at have planlagt det, beslutter i jer at giftes og starte en lille familie sammen her i landet. Det må i godt.
Jeg er nu aldrig i forbindelse med visum blevet spurgt om vi har planer om at skulle gifte os under besøget.
Random..... Når i er gift (i Danmark) så søger i om FS... I samme øjeblik i gør det får din kone processuelt ophold, hvilket betyder at din kone må blive i Danmark indtil jeres FS er færdigbehandlet. Bemærk hun ikke må arbejde mm under dette ophold. Men du skal således ikke specifikt søge om midlertidig opholdstilladelse for hende.
Permanent opholdstilladelse kan så vidt jeg ved søges efter 5 års lovligt ophold i danmark.
Hvis i blever gift i Danmark skal du jo ikke have noget vedr. din tidligere skilsmisse oversat til engelsk.
Random..... Når i er gift (i Danmark) så søger i om FS... I samme øjeblik i gør det får din kone processuelt ophold, hvilket betyder at din kone må blive i Danmark indtil jeres FS er færdigbehandlet. Bemærk hun ikke må arbejde mm under dette ophold. Men du skal således ikke specifikt søge om midlertidig opholdstilladelse for hende.
Permanent opholdstilladelse kan så vidt jeg ved søges efter 5 års lovligt ophold i danmark.
Hvis i blever gift i Danmark skal du jo ikke have noget vedr. din tidligere skilsmisse oversat til engelsk.
Skal den oversættes til engelsk hvis hun vil have en cenomar?
Jordbær skrev:Hej!
Bliv gift i DK
Bestå dansk eksamen
De regler er lige blevet lavet om, og det er nu muligt allerede efter 4 års lovligt ophold. Dog er der nogle temmelig skrappe betingelser for at opnå permanent ophold efter kun 4 år, og det må antages at de indenfor de næste 4 år er blevet lavet om igen, så lad være med at planlægge alt for firkantet efter de nuværende regler.larsmand skrev:Permanent opholdstilladelse kan så vidt jeg ved søges efter 5 års lovligt ophold i danmark.
https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Nyheder ... adelse.htm
Skal den oversættes til engelsk hvis hun vil have en cenomar?..... JA, og det er ikke nok at du gør det.... Oversættes af translatør og oversættelse godkendes af myndighederne