Hej
Min mand skal søge forlængelse af sin midlertidig opholdstilladelse for første gang.
Jeg har været inde og læse på Ny i Danmark, men bliver bare mere forvirret.
Er der nogen der kan fortælle mig, hvorvidt den økonomiske sikkerhed skal forlænges?
Min økonomiske sikkerhed gælder frem til maj 2019.
Forlængelse af midlertidig opholdstilladelse (ægtefællesammenføring)
Forlængelse af midlertidig opholdstilladelse (ægtefællesammenføring)
- Vedhæftede filer
-
- Unavngivet.png (55.02 KiB) Vist 1496 gange
Re: Forlængelse af midlertidig opholdstilladelse (ægtefællesammenføring)
Hej Elma,
Jeg giver dig fuldstændig ret i at formularen til ansøgning af forlængelse overhovedet ikke giver mening når man søger forlængelse første gang. Jeg har selv været meget i tvivl hvordan man udfylder den korrekt, men efter at have snakket med en repræsentant fra ÆUG sagde han at man bare skal sætte hak i "nej" til at man har forlænget sikkerheden. Da det er første gang i ansøger, så gælder den jo 3 år til og det ved sagsbehandleren også godt.
Vi skal også forlænge senere på året, desværre efter de indfører gebyret..
Jeg giver dig fuldstændig ret i at formularen til ansøgning af forlængelse overhovedet ikke giver mening når man søger forlængelse første gang. Jeg har selv været meget i tvivl hvordan man udfylder den korrekt, men efter at have snakket med en repræsentant fra ÆUG sagde han at man bare skal sætte hak i "nej" til at man har forlænget sikkerheden. Da det er første gang i ansøger, så gælder den jo 3 år til og det ved sagsbehandleren også godt.
Vi skal også forlænge senere på året, desværre efter de indfører gebyret..