Hej,
Vi skal i år ansøge om forlængelse af min kones tidsbegrænsede opholdstilladelse for første gang og jeg er derfor lidt i tvivl omkring selve proceduren - især mht sikkerhedsstillelsen. Er der nogen der for nylig har brugt online ansøgningen og var det første gang i søgte om forlængelse der kan beskrive hvordan de gjorde? Jeg har kigget det "gamle" ansøgningsskema igennem og her bliver det aldrig udpenslet 100% hvordan man skal forholde sig til at ens sikkerhedsstillelse stadig gælder over 3 år endnu når man søger forlængelse første gang. Jeg kan derfor forestille mig at i online ansøgningen kan man kun svare ja/nej til om den er forlænget eller ej - skal man bare svare nej her da den gamle stadig er gyldig 3 år endnu?
Som en sidste ting er vi flyttet kommune siden vi fik tildelt FS og vores tilflytningskommune har fået transport i rettighederne. Skal brevet fra fraflytningskommunen der bekræfter dette vedhæftes denne ansøgning, eller er det ligegyldigt?
Tak for hjælpen! Vi må desværre ikke søge før efter gebyrerne kommer på ansøgningerne, men jeg vil under alle omstændigheder sikre mig at vi nu udfylder det hele ordentligt første gang så der ikke opstår problemer.
Spørgsmål til forlængelse
Re: Spørgsmål til forlængelse
Slet ingen der kan bidrage med hvordan de udfyldte onlineansøgningen når de søgte første gang?
Jeg prøver igen
Ingen der kan dele deres erfaring fra nylig ansøgning om forlængelse?
To relaterede spørgsmål til forlængelse:
1) Nu hvor US har øget servicemålet til 5 mdr for både FS og forlængelse, kan man så ansøge 5 måneder før, eller stadig kun 3 mdr?
2) Når man skal forlænge den økonomiske sikkerhed, skal man så indsætte penge således at den svarer til satsen svarende til igangværende år MINUS evt. reduktioner man har fået fra A1, A2, Dansk1/2/3? Altså hvis man f.eks. har bestået A1 og sikkerheden er nedsat ca 20.000, skal man så stadig indsætte et par tusinde kroner for at sikkerheden er tilstrækkelig?
Dette er ikke helt klart fra formuleringen på nyidanmark.dk, da der her står at sikkerheden skal forlænges til det den tidligere er blevet nedsat med.
To relaterede spørgsmål til forlængelse:
1) Nu hvor US har øget servicemålet til 5 mdr for både FS og forlængelse, kan man så ansøge 5 måneder før, eller stadig kun 3 mdr?
2) Når man skal forlænge den økonomiske sikkerhed, skal man så indsætte penge således at den svarer til satsen svarende til igangværende år MINUS evt. reduktioner man har fået fra A1, A2, Dansk1/2/3? Altså hvis man f.eks. har bestået A1 og sikkerheden er nedsat ca 20.000, skal man så stadig indsætte et par tusinde kroner for at sikkerheden er tilstrækkelig?
Dette er ikke helt klart fra formuleringen på nyidanmark.dk, da der her står at sikkerheden skal forlænges til det den tidligere er blevet nedsat med.
1) Det var et rigtigt godt spørgsmål, som jeg også godt kunne tænke mig et svar på.
2) Er ret sikker på, at den sikkerhed du skal stille er oprindeligt beløb minus nedsættelser for A1, A2 etc. Sikkerheden bliver rigtigt nok inflationsjusteret hvert år, men I skal blot stille det "gamle" beløb.
Vi søgte om forlængelse, første gang, her i sensommeren, og det gik rimeligt glat.
2) Er ret sikker på, at den sikkerhed du skal stille er oprindeligt beløb minus nedsættelser for A1, A2 etc. Sikkerheden bliver rigtigt nok inflationsjusteret hvert år, men I skal blot stille det "gamle" beløb.
Vi søgte om forlængelse, første gang, her i sensommeren, og det gik rimeligt glat.