Hvornår begynder behandlingen?
Hvornår begynder behandlingen?
Jeg er i tvivl om hvornår US begynder at behandle vores sag. Min mand afleverede hans del af ansøgningen den 4 december 2015. Jeg afleverede min del af ansøgningen den 8 december. På nyidanmark.dk er vores sag registret den 11 december 2014, men vi får først et kvitteringsbrev den 4 januar 2016. Skal man regne med 3 måneder fra de har registreret den på nettet eller er det først når man modtager kvitteringsbrevet. En måned her og der tæller jo meget når man går i uvished og venter...
Re: Hvornår begynder behandlingen?
Fra registreringen. Dog er der så vidt jeg kan læse ekstra ventetid, så det er ikke sikkert de kan holde de 3 måneder.
Men betyder det så at fra de har registreret den i mit tilfælde den 11/12-2015 går der 3 måneder før jeg hører fra dem om alle papirerne er iorden og så derfra går der yderligere 3 måneder til at behandle sagen? Og hvis ikke længere tid ?
3 mdr fra 11/12-2015. Såfremt de har modtaget alt (fuldt oplyst sag) og det er en "enkelt sag".
Du hører måske noget inden 3 mdr omkring at din sag er fuldt oplyst. Eller rettere, du kan holde øje med din ansøgning på "min side" på nyidanmark.dk da det ikke er noget de sender breve omkring, men bare ændrer status i selve systemet.
Du hører måske noget inden 3 mdr omkring at din sag er fuldt oplyst. Eller rettere, du kan holde øje med din ansøgning på "min side" på nyidanmark.dk da det ikke er noget de sender breve omkring, men bare ændrer status i selve systemet.
De skrev i kvitteringsbrevet at de ikke endnu vidste om sagen var fuldt oplyst eller om det var en simpel eller kompliceret sag. Der stod ydermere at der godt kunne gå 3 måneder før jeg hørte fra dem. Ville du så tro at jeg hører fra dem når der er gået 3 måneder og så går der yderligere 3 måneder som de skal bruge til at behandle sagen ?
Nej.
Der går 3 mdr fra sagen er fuldt oplyst. Grunden til de skriver som de skriver er at ingen kigger på din ansøgning før om en måned eller to. Når der så er en medarbejder der kigger den igennem kan denne se om sagen er fuldt oplyst eller ej. Såfremt den er fuldt oplyst tager de en beslutning rimelig hurtigt (de skal helst nå det inden 11/3 for dit vedkommende). Men hvis de her ser at der feks mangler nogle sider fra passet, eller lejekontrakten ikke er der så er sagen ikke fuldt oplyst og så skriver de til dig at du skal sende de manglende dokumenter. Men så har US stadig 3 mdr fra de modtager disse. Så derfor er det vigtigt at man får sendt alt med første gang, ellers kan sagen let trække i langdrag.
Der går 3 mdr fra sagen er fuldt oplyst. Grunden til de skriver som de skriver er at ingen kigger på din ansøgning før om en måned eller to. Når der så er en medarbejder der kigger den igennem kan denne se om sagen er fuldt oplyst eller ej. Såfremt den er fuldt oplyst tager de en beslutning rimelig hurtigt (de skal helst nå det inden 11/3 for dit vedkommende). Men hvis de her ser at der feks mangler nogle sider fra passet, eller lejekontrakten ikke er der så er sagen ikke fuldt oplyst og så skriver de til dig at du skal sende de manglende dokumenter. Men så har US stadig 3 mdr fra de modtager disse. Så derfor er det vigtigt at man får sendt alt med første gang, ellers kan sagen let trække i langdrag.
Okay det lyder godt og giver mig lidt ro. Jeg håber det hele er der så.
Hvornår tror du jeg hører fra dem så? Og hvad hører jeg næste gang hvis sagen er fuldt oplyst ? Ved du hvad processen er omkring at få min mand til at få udrejse visum? Om det også tager lang tid ?
Hvornår tror du jeg hører fra dem så? Og hvad hører jeg næste gang hvis sagen er fuldt oplyst ? Ved du hvad processen er omkring at få min mand til at få udrejse visum? Om det også tager lang tid ?
Det næste brev du modtager er om sagen er fuldt oplyst og at din mand har "processuelt ophold". Det har han allerede, men som sagt der er ingen der kigger på din ansøgning før om lang tid og derfor modtager du først dette brev langt senere. Det er umuligt at sige hvornår du hører noget. Evt. tjek en gang om ugen på "min side" på nyidanmark.dk for at holde dig opdateret.
En ting du kan gøre allerede nu er at snakke med din bank om den fremtidige sikkerhed du skal stille. Sjovt nok er der nogle banker der er lidt tunge at danse med omkring dette (langsomme, kræver store gebyrer, etc). Det svinger utrolig meget fra bank til bank så du kan lige så godt nu bruge ventetiden på at få snakket med din rådgiver omkring hvad politikken er i netop din bank. Og hvis du er utilfreds kan du jo så "shoppe" ude i byen hos de andre banker..
Jeg ved desværre ikke mht. udrejse. Det kommer an på om han er visumfri til dk. Hvis han ikke er skal han have en tilbagerejsetilladelse (sticker i passet) og det kan han enten få hos politiet eller hos US i kbh. Men jeg er svar skyldig om han så har ret til at rejse tilbage til DK igen inden has sag er helt afgjort (med positivt udfald)
En ting du kan gøre allerede nu er at snakke med din bank om den fremtidige sikkerhed du skal stille. Sjovt nok er der nogle banker der er lidt tunge at danse med omkring dette (langsomme, kræver store gebyrer, etc). Det svinger utrolig meget fra bank til bank så du kan lige så godt nu bruge ventetiden på at få snakket med din rådgiver omkring hvad politikken er i netop din bank. Og hvis du er utilfreds kan du jo så "shoppe" ude i byen hos de andre banker..
Jeg ved desværre ikke mht. udrejse. Det kommer an på om han er visumfri til dk. Hvis han ikke er skal han have en tilbagerejsetilladelse (sticker i passet) og det kan han enten få hos politiet eller hos US i kbh. Men jeg er svar skyldig om han så har ret til at rejse tilbage til DK igen inden has sag er helt afgjort (med positivt udfald)
Min mand har aldrig været i dk da vores turist visum blev afvist to gange og besluttede derfor at søge familie sammenføring. Så han kan vel ikke bare komme til dk ? Men han skal vel stadig have noget i passet fra hans eget land for at komme ind i dk.
Jeg har styr på pengene fra en privat konto så jeg venter bare på jeg ved hvor jeg skal sætte dem ind henne.
Jeg er godt nok forvirret over alt det her.
Men du mener bestemt vi hører noget inden den 11/3-2016?? Det giver dog en ro.
Jeg har styr på pengene fra en privat konto så jeg venter bare på jeg ved hvor jeg skal sætte dem ind henne.
Jeg er godt nok forvirret over alt det her.
Men du mener bestemt vi hører noget inden den 11/3-2016?? Det giver dog en ro.
Hvis man indgiver ansøgning om familiesammenføring under et 90 dages besøgsophold, er man så overhovedet sikker på at kunne opholde sig i landet under behandlingen, når/hvis kvitteringen ikke ankommer inden visumet udløber?
Bemærk at hvis man har været dansk statsborger i 26+ år så er der intet tilknytningskrav.
Ja, man må gerne blive længere end de 90 dage hvis man har en sag hos US ang opholdstilladelse (det hedder processuelt ophold). Det er dog afgørende at det er en "gyldig" ansøgning man har afleveret og ikke bare en ansøgning man har sendt ind for at forlænge sit visumophold.
Ja, man må gerne blive længere end de 90 dage hvis man har en sag hos US ang opholdstilladelse (det hedder processuelt ophold). Det er dog afgørende at det er en "gyldig" ansøgning man har afleveret og ikke bare en ansøgning man har sendt ind for at forlænge sit visumophold.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Man kan opfylde et evt. krav om at have været i DK mindst én gang, så snart man under sig første besøg har være i DK i 24 timer. Det kræves altså ikke, at man rejser ud og ind igen.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Min mand og jeg afleverede vores sag i start Oktober og har stadig ikke fået andet en kvitteringesbrev nu efter 4 måneder. Da jeg talte med dem i dag sagde de at behandlingstiden pt er 5-11 måneder!
Vores sag blev registreret den 5. oktober.
Der skete absolut ingenting i 3 måneder og 20 dage. Så kunne jeg se på Ny i Danmark at sagen "blev åbnet" mandag den 25 januar og jeg fik brev om sikkerhedsstillelse dateret den 26. januar.
De er altså lige nu 21 dage bagud for de 3 måneder, i de enkle sager.
Der skete absolut ingenting i 3 måneder og 20 dage. Så kunne jeg se på Ny i Danmark at sagen "blev åbnet" mandag den 25 januar og jeg fik brev om sikkerhedsstillelse dateret den 26. januar.
De er altså lige nu 21 dage bagud for de 3 måneder, i de enkle sager.