Vielse - dansk/ghaneser

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
LenetteNygaard

Vielse - dansk/ghaneser

Indlæg af LenetteNygaard » 06.12.2015 19:38:43

Hej,

Jeg har en ghanesisk kæreste, vi har kendt hinanden i godt et år. Jeg har været i Ghana 2 gange, det seneste år. Jeg skal besøge ham igen i februar, hvor vi gerne vil vies, så vi kan bo sammen.

Men jeg forstår ikke reglerne! Reglerne står som hvis den herboende, er indvandrer/flygtning/immigrant, men jeg er pære dansk. Er reglerne så ikke anderledes?

Hvilke dokumenter skal jeg medbringe og udfylde fra Danmark mht. en vielse?
Hvilke dokumenter skal han have?
Hvor kan vi blive viet?
Hvor hurtigt kan han komme til Danmark?
Ved ægteskabssamføring, må de 50.000kr være lånte penge?

Alt information, er nyttig!

På forhånd tak,

Lenette

lmh
Geografisk sted: Vejle

Re: Vielse - dansk/ghaneser

Indlæg af lmh » 09.12.2015 12:27:41

I forbindelse med ægteskab skal du have en ægteskabserklæring på din kommune. Den skal du medbringe når du rejser til Ghana. Du skal selvfølgelig også bruge et gyldigt pas, visum og pasfotos.
Din tilkommende skal ligeledes have et martial status. Den kan han nok få på et offentligt kontor dernede. Det er for at sikre at han ikke allerede er gift i forvejen. Flerkoneri er nemlig tilladt visse steder derned.
I kan blive gift på et Registry dernede.
Når I er blevet gift, så skal alle papirer verificeres dernede før de er gyldige i Danmark.
Jeg blev gift i Nigeria i april og først måtte min mand til Højesteret, der skulle lave et Affidavit på vores vielsesattest. Det betyder at Højesteret skal stemple og skrive under på at underskriften fra Registry er lovlig.
Derefter skal han turen til Indenrigsministeriet, der skal lave det samme og samtidig med underskrive og erklære at stempel og underskrift fra Højesteret er lovlig.
Så skal han videre til Udenrigsministeriet og få det hele legaliseret og til slut skal Den Danske Ambassade godkende det hele.
Alt der her postyr er simpelthen fordi det vrimler med svindlere og falske dokumenter dernede.
Forvent IKKE at det bliver nemt at få ham til Danmark.
Vi har knoklet siden april og får afslag på afslag, så nu udnytter vi EU retten. Det er den eneste måde der er chance for at det kan lykkes.
De knap 53000 må godt være lånte penge, som deponeres i banken, der så efterfølgende deponerer dem i din kommune.
ÆUG rådgiver

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 10.12.2015 22:43:54

Har du læst den her? http://www.aegteskabudengraenser.dk/upl ... 202014.pdf

Vær i øvrigt opmærksom på at reglerne snart ændres, så kravene skærpes.
mh
Rådgiver for ÆUG

LenetteNygaard

Indlæg af LenetteNygaard » 10.01.2016 14:22:09

Tusind tak for dit svar! Jeg har fået en ægteskabsattest, men dåbsattest er ikke nødvendig?

Dejligt med dit svar. Nigeria og Ghana, minder jo lidt om hinanden.

Er det højesteret, indenrigsministeriet osv i Danmark?

Jeg synes allerede nu, at der er SÅ meget man skal have styr på og hjælpen er svær at få herhjemme, synes jeg!

Vi er begge forberedt på en lang og sej kamp, men ufatteligt, at det skal være så besværligt.

Hvad er status på jeres sammenføring nu? Og hvad mener du med EU-retten?

Tusind tak!

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 10.01.2016 23:42:50

Dokumenter skal legaliseres i og af det land, som dokumenterne er udstedt i - evt. derefter også af en dansk repræsentation (dansk ambassade i landet).
mh
Rådgiver for ÆUG

lmh
Geografisk sted: Vejle

Indlæg af lmh » 06.02.2016 15:23:33

LenetteNygaard skrev:Tusind tak for dit svar! Jeg har fået en ægteskabsattest, men dåbsattest er ikke nødvendig?

Dejligt med dit svar. Nigeria og Ghana, minder jo lidt om hinanden.

Er det højesteret, indenrigsministeriet osv i Danmark?

Jeg synes allerede nu, at der er SÅ meget man skal have styr på og hjælpen er svær at få herhjemme, synes jeg!

Vi er begge forberedt på en lang og sej kamp, men ufatteligt, at det skal være så besværligt.

Hvad er status på jeres sammenføring nu? Og hvad mener du med EU-retten?

Tusind tak!
Det er i Ghana jeres vielsesattest skal legaliseres og det skal ske før den godkendes i Danmark.

Jeg flytter til Tyskland om 14 dage og når jeg har alle mine papirer i orden der, går turen til Det Tyske Konsulat i Lagos. De forlanger at se bl.a vores bryllupsbilleder og siger det vil være en klar fordel for os hvis jeg er til stede så de med egne øjne kan se at jeg er den samme person som på bryllupsbillederne.
Samtidig med ansøger vi om opholdskort til min mand.

At d ønsker jer er der skyldes at der sælges vielsesattester og bryllupsbilleder på markeder dernede, så selv om vielsesattesten er legaliseret, så er der ingen garanti for at brylluppet stadig er gældende. Mange gifter sig men opgiver, når det bliver for svært at få visum til EU og så sælger de deres vielsesattest.

Du kan læse en del om EU retten her
https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/ ... retten.htm
ÆUG rådgiver

Besvar