Jeg prøver at få fat i en lejlighed i Sverige, så jeg vil kunne få min kæreste fra USA herhen til mig, han kommer hertil i November, i de 90 dage han jo må være der, så vil meget gerne finde noget i den periode eller allerede nu.
Jeg leder mest i Malmø, da jeg er pædagog uddannet og der er mange job i Malmø, indenfor det felt lige nu.
Men jeg kan ikke søge de job, som har brug for en lige nu, da jeg jo ikke ville have noget sted at bo, jeg er fra bornholm, så pendling ville være meget dyrt, omkring 500kr per dag 5 gange om ugen, hvis jeg bliver nød til at tage frem og tilbage hver dag, plus jeg så ikke ville kunne tage åbne vagter i børnehaver, hvilket nok ville give jobbet til en anden i stedet.
Men jeg er også stødt på et par andre problemer, så håber i kan hjælpe mig.
For det første, er der så utrolig mange andre der leder efter lejligheder, så om der er nogen måde man kan komme lidt frem i køen? Eller et sted man kan skrives op til midlertidig at bo til man får noget andet?
Eller er der evt nogen af jer der kender en udlejer eller et boligselsab der er mere tilbøjelige til at give danskere i min situation en chance?
Er efterhånden lidt desperat, da jeg ikke er sikker på at min kæreste og jeg vil kunne få råd til en ny billet fra USA igen i rigtigt lang tid...
Jeg har også kigget på værelser hos andre, men de skulle jo så være okay med der bor 2 istedet for 1 i det 14 kvm værelser de nu har og dele alt det andet, med en mere end de regner med, så der er vist ikke den store chance der.
For det andet, når jeg søger på lejligheder på de mange sider der er, vil de alle vide min indkomst, men da jeg ikke har et job endnu og ikke ved hvor meget jeg vil få fra en A-kasse i Sverige, kan jeg ikke skrive noget under indkomst når jeg prøver at lave en profil og kan dermed ikke lave en.
Er der nogen der har styr på hvor meget skat man skal betale af penge fra A-kassen i sverige? Jeg har et minimum dagligt beløb før skat, fra den A-kasse jeg skal skifte til, men kan ikke regne ud hvad jeg skal skrive før jeg kan regne skatten ud.
Har prøvet at kontakte dem, men det tager sin tid og tid er lidt noget jeg mangler lige nu.
Jeg ved hvad jeg vil tjene efter skat som pædagog, men det kan jeg jo ikke skrive på, da jeg endnu ikke har et job.
Som i kan se er det ikke den nemmeste situation jeg sidder i lige nu, men efter snart 4 år sammen med min kæreste og kun fysisk været i hinnandens selskab i 7 måneder i det hele, vil vi virkelig gerne være sammen nu og kunne starte den næste, forhåbentligt permanente proces, der vil ende i at vi kan være sammen resten af vores liv og starte en familie.
Jeg håber der en nogen af jer der måske kan hjælpe lidt eller i det mindste pege mig i den rette retning.
På forhånd tak og fortsat god dag.