Dansk prøve, bank garanti og kontanthjælp
Dansk prøve, bank garanti og kontanthjælp
hej jeg har et par spørgsmål som lyder på når nu min kæreste har bestået dansk prøve "2" men stadig venter på sin forlængelse af opholdstilladelsen pga samværet med barnet med tidligere forhold. Har det så nogen betydning for at blive gift og bo sammen her i danmark når jeg er på kontanthjælp, det har jeg været i 7 måneder ca. Før det har jeg modtaget su. Hvad med bank garantien bortfalder den eller gælder der de samme krav for mig med hensyn til kontanthjælp og bankgaranti?
Jeg er 25 og født i danmark.
Har været på su i knap 2,5 år før kontanthjælp.
Har ikkke nogen børn.
Min kæreste har boet i danmark i knap 4 år og ved at blive skilt med en dansk kvinde. De har et fælles barn på snart 2 år. Han har bestået dansk prøve 2.
Jeg er 25 og født i danmark.
Har været på su i knap 2,5 år før kontanthjælp.
Har ikkke nogen børn.
Min kæreste har boet i danmark i knap 4 år og ved at blive skilt med en dansk kvinde. De har et fælles barn på snart 2 år. Han har bestået dansk prøve 2.
Senest rettet af Kazi 08.12.2015 18:52:33, rettet i alt 1 gang.
Re: Dansk prøve, bank garanti og kontanthjælp
Kontanthjælp er en hindring, ja.
Har du læst menupunktet "Rådgivning" øverst her på siden?
Har du læst menupunktet "Rådgivning" øverst her på siden?
Har læst det men det giver bare ikke rigtig svar på mit spørgsmål i denne her sammenhæng derfor valgte jeg at spørge.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Hvis din kæreste får forlænget sin opholdstilladelse pga at han har et barn i DK, så er den ikke afhængig af hans forhold til dig.
Derfor vil det at du har modtaget kontanthjælp ikke have betydning for hans opholdstilladelse.
MEN hvis I gifter jer, så får det betydning for din kontanthjælp, idet han så skal forsørge dig.
Derfor vil det at du har modtaget kontanthjælp ikke have betydning for hans opholdstilladelse.
MEN hvis I gifter jer, så får det betydning for din kontanthjælp, idet han så skal forsørge dig.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Ja det skal han jo kun hvis han har en indtægt........ Men flytter de sammen er det vel ligemeget da der er gensidig forsørgelsespligt uanset om de er gift eller blot samboende...
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Medmindre der igen-igen er sket ændringer, så bliver den afskaffet pr. 1. januar 2016 - dog kun for samlevende, ikke for ægtefæller:
http://star.dk/da/Om-STAR/Nyt-fra-STAR/ ... lerne.aspx
http://star.dk/da/Om-STAR/Nyt-fra-STAR/ ... lerne.aspx
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG