Sagsbehandlingstid

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
minakhaledi

Sagsbehandlingstid

Indlæg af minakhaledi » 04.12.2015 10:15:49

Hej!

Jeg har lige et par spørgsmål vedr. FS med min ægtefælle. Vi har d.d. fået et brev i min e-boks at US har modtaget min ansøgning om FS (denne er sendt elektronisk ved politiet). Og at sagsbehandlingstiden er langt i lige øjeblikket pga. mange ansøgninger.
De skrev også at de kunne pt. ikke vurdere om min sag vil tage 3 eller 5 måneder, men hvis jeg sendte/udfyldte alle de relevante papir så vil sagsbehandlingstiden ikke være så langt, men jeg vil høre fra dem om 3 måneder.

Mit spørgsmål er så:

Hvad er jeres erfaring? Og hvad stod der i jeres 1. brev?
Skriver de overhovedet i den 1. brev om man høre til den ene gruppe eller i den anden gruppe ( dvs. om ens sag tager 3 mdr. eller 5 mdr.)??

Og min sidste spørgsmål er så, er det muligt at klage hvis de ikke overholder deres sagsbehandlingstid, og får man noget ud af det??

På forhånd tusind tak :)

Pelle

Re: Sagsbehandlingstid

Indlæg af Pelle » 04.12.2015 11:55:01

Hvad er jeres erfaring? Og hvad stod der i jeres 1. brev?
Skriver de overhovedet i den 1. brev om man høre til den ene gruppe eller i den anden gruppe ( dvs. om ens sag tager 3 mdr. eller 5 mdr.)??
Nope, kun at de havde modtaget den. Jeg kunne først langt senere, nærmest 3 måneder, se på min side på nyidanmark.dk at den blev behandlet som simpel.
Og min sidste spørgsmål er så, er det muligt at klage hvis de ikke overholder deres sagsbehandlingstid, og får man noget ud af det??
Så vidt jeg ved kan du ikke klage over sagsbehandlingstiden :(

minakhaledi

Indlæg af minakhaledi » 04.12.2015 12:39:28

Kan jeg oprette en bruger på nyidanmark.dk og følge min sag?? Vidste ikke nemlig at man kunne det :)

Hvad hvis de finder ud af, at der mangler et eller andet, får man så ikke mulighed for at sende det der mangler, hvis de beder om det, ellers bliver det hele afvist også skal man søge på ny??

Pelle

Indlæg af Pelle » 04.12.2015 12:47:20

minakhaledi skrev:Kan jeg oprette en bruger på nyidanmark.dk og følge min sag?? Vidste ikke nemlig at man kunne det :)

Hvad hvis de finder ud af, at der mangler et eller andet, får man så ikke mulighed for at sende det der mangler, hvis de beder om det, ellers bliver det hele afvist også skal man søge på ny??
Du skal bare bruge dit nemid. Du logger på her https://www.nyidanmark.dk/minside/ og så kan du følge jeres ansøgning der.

Mht. mangler i ansøgningen så er mit indtryk at de vil kontakte jer såfremt noget mangler for at det kan eftersendes. Mit indtryk ud fra hvad andre har skrevet her på forum er at de ikke bare blankt afviser hele ansøgningen såfremt f.eks. man mangler et par sider af ens lejekontrakt. I så fald starter ventetiden dog forfra, da de tillægger endnu 3 måneder i sagsbehandlingstiden. Men hvis man f.eks. ikke er gift, så kan man selvfølgelig forvente at den bliver afvist.

Besvar