Hvordan kommer hun herop..
Hvordan kommer hun herop..
Hej..
Har fundet en pige fra filippinerne som jeg har skrevet med længe nu..
Men hun arb i Guangdong i Kina som au pair men stopper der 30/12. Så vil hun jo gerne op til mig på ferie og se om vi skal tage næste skridt..
Hvordan gør vi med visum osv.. Skal hun først tage tilbage til filippinerne og så først søge der??? Ville jo være nemmest at flyve direkte fra Kina..
Hvad kræver den danske stat for at hun kommer på ferie???
Håber i kan hjælpe os..
Har fundet en pige fra filippinerne som jeg har skrevet med længe nu..
Men hun arb i Guangdong i Kina som au pair men stopper der 30/12. Så vil hun jo gerne op til mig på ferie og se om vi skal tage næste skridt..
Hvordan gør vi med visum osv.. Skal hun først tage tilbage til filippinerne og så først søge der??? Ville jo være nemmest at flyve direkte fra Kina..
Hvad kræver den danske stat for at hun kommer på ferie???
Håber i kan hjælpe os..
Re: Hvordan kommer hun herop..
Jeg vil mene, det er dig, der skal på ferie først, fx på besøg til Fillippinerne. Ellers kan du i hvert fald ikke fungere som den, der inviterer.
Det var hende der spurgte om hun ikke kunne besøge mig når hun nu alligevel er fyret fra 30/12.. Sagde da ja til hun måtte komme.. Men kan ikke se forskellen..
Du har ALDRIG mødt hende personligt. Derfor kan du ikke fungere som den, der inviterer.
Men jeg kan godt tage ned til hende uden at have mødt hende før..
Er det en typisk dansk regel eller hvad..
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Om du kan eller ikke kan besøge et udland er jo ikke noget, de danske myndigheder bestemmer.
De danske myndigheder kan derimod fastlægge betingelserne for at udstede visum til udlændinge, og mht. filippinske statsborgere som skal på privatbesøg i DK, så skal de have mødt deres danske vært mindst én gang i det virkelige liv, for at de har mulighed for at få visum.
Så du må se, om du kan nå at besøge hende i Kina, eller om du skal til Filippinerne, for at I kan ses i det virkelige liv.
De danske myndigheder kan derimod fastlægge betingelserne for at udstede visum til udlændinge, og mht. filippinske statsborgere som skal på privatbesøg i DK, så skal de have mødt deres danske vært mindst én gang i det virkelige liv, for at de har mulighed for at få visum.
Så du må se, om du kan nå at besøge hende i Kina, eller om du skal til Filippinerne, for at I kan ses i det virkelige liv.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Ok..
Mange tak.. Så tager jeg derned en tur..(-;
Mange tak.. Så tager jeg derned en tur..(-;
-
fundiver199
Bemærk at du som dansk statsborger også skal bruge visum for at besøge Kina. Så måske er det smartest at vente, til hun er tilbage på Filippinerne. Så får du også lejlighed til at møde hendes familie og venner, og hun har bedre tid til at være sammen med dig. Det har hun jo ikke rigtig i Kina, da hun er der for at arbejde.
-
fundiver199
Næ det handler om, at der er et visumkrav for filippinske statsborgere i Schengen, men ikke for danske statsborgere på Filippinerne. Og det er vel ikke specielt ulogisk, at det forholder sig sådan, da der er en del forskel i levestandard og socialt sikkerhedsnet mellem Europa og Filippinerne.cc1970 skrev:Men jeg kan godt tage ned til hende uden at have mødt hende før..
Filippinerne er et charmerende men fattigt land, og for mange af dets indbyggere kunne det være attraktivt at bytte deres nuværende tilværelse ud med en tilværelse som illegal immigrant i Europa.
Det samme gør sig ikke gældende den modsatte vej. Hvis du f.eks. bliver arbejdsløs, er du bedre tjent med at blive i Danmark og hæve dagpenge eller kontanthjælp. Frem for at rejse til Filippinerne og arbejde sort på en fabrik, der laver kokosmælk, og hvor lønnen måske ligger på 25 kroner om dagen, hvis du er heldig.