togbillet :-)

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Eniste

togbillet :-)

Indlæg af Eniste » 29.09.2008 01:16:19

hej

d. 26.09.08 aflaveret vi vores papir til migrationsverket.

Det var :
kopi 4-5 lønsedler
kopi af min Danskpas
kopi af lejekontrat (vil se orginalen)
kopi af viesselattest
kopi af arbejdskontrakten

selv om på deres hjemmeside ikke stod noget om årspågørelse aflaveret jeg kopi af mit ny forskudsopgørelse med mit svenske adres på.

på migrationsverket hjemmeside stod der ikke noget om togbilleten
men han vil se togbilet og kopiet den.
Bliver lejekontrakten undersøgt ?

Er det normal de sprøge efter togbilleten, jeg glemt sige til ham at der ikke stod noget om billeten på migrationsverkets hjemmeside.
Alle vores papir var i orden og papirne blev stemplet.
og min kone fik kvitteren på hun søgt opholdstilladelse.

Vi er meget nysgerrig om hvad resultatet bliver.
Der er 43 dage tilbage af hendes turistvisum
Hvad troer I det bliver ?

Venlig hilsen
Eniste

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 29.09.2008 07:38:50

Ja, det er helt almindeligt, at de spørger efter togkort, hvis du bor i Skåne, men arbejder i Danmark - det gør de, fordi der har været så mange sager om snyd med danskere, der ikke reelt har bosat sig i Skåne, men kun bor der på papiret

sanner_wt
Geografisk sted: Tyrkiet/Sverige

.

Indlæg af sanner_wt » 29.09.2008 21:19:11

Hejsa

Hvis du og din ægtefælle har et ægte forhold, er bosat i sverige (og ikke bare på papiret) og du har et job hvor du tjener nok til at kunne forsørge jer begge efter husleje samt andre faste udgifter er betalt, så er jeg sikker på i for et positivt svar. Hvorfor skulle i dog ikke det, - i følger jo reglerne...Men forstår godt i er spændte :)

Held og lykke fra Sandra

Eniste

Haster ... stadigevæk ingen svar :-(

Indlæg af Eniste » 02.11.2008 13:50:35

hej

vi venter stadigevæk på svaret fra migrationsverket, der er gået ca. 5 uger nu og min ægtefælles dansk turist visum udløber den. 8 noverber.

hvad skal vi gøre ?
hvis hun bliver her efter visums udløbetid opholder hun ikke så ikke ulovligt her i landet.
kan hun kom tilbage til den danmark og søge visum eller søge opholdskort efter eu regler senere.
hvilket problemmer vil opstå hvis hun ikke forlader denmark når visumen udløber.

skal hun rejs til hjemmelandet og vente på svar fra migrationsverker der ?

hjælp
hvh

Eniste

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 02.11.2008 14:42:12

I samme øjeblik ansøgningen er afleveret til Migrationsverket, får din ægtefælle processuelt ophold i Sverige og kan altså lovligt blive og vente på at få svar på sin ansøgning. Der er ikke noget at være bekymret for i den forbindelse.

Ansøgninger efter EU-reglerne tager normalt 2-3 måneder at behandle, somme tider op til 6 måneder.

azade
Geografisk sted: Danmark - indtil videre

Indlæg af azade » 03.11.2008 14:44:58

Et sted læste jeg, at man skulle aflevere enten kontrakt eller lønsedler, men eftersom jeg lige er begyndt på mit arbejde i KBH har jeg ingen lønsedler endnu. Da min mands turistvisum udløber i december skal vi aflevere ansøgningen snart, og jeg har da tænkt mig bare at aflevere mine kontrakter (evt. et par lønsedler fra mit andet arbejde). VIl der mon være noget problem der?

Jeg synes jeg er meget usikker på vores situation eftersom vi ikke kan leje det sted vi bor nu i længere tid end januar ud. Men med den nye EU dom skulle det ikke være nødvendigt at have opnået OT før man søger tilbage til Danmark - er dette korrekt?

Eniste

tiilililililiiiililililililiil tew tew tew

Indlæg af Eniste » 14.11.2008 08:44:37

enlige,

Min kone har fået svensk opholdskort tilsendt hjem efter 7 uger

vi var over til skatteverket igår og søgte personnummer til hende, hun få det til sendt i løbet af ugen. :-)

tilililililili tew tew

kan jeg få hendes fradrag nu eller skal jeg vente til hendes personnummer kommer, hun har jo opholdskortet .

MVH
Eniste

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 14.11.2008 10:22:15

Fradrag får du med tilbagevirkende kraft fra datoen for ankomst til Sverige ved henvendelse til Skat Øresund (går ud fra at vi taler om grænsegængerregler - der er intet fradrag hvis du arbejder i Sverige), du skal nok lige vente, indtil der er kommet er personnr.

Besvar