formue til DK- Hvordan??

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
janie

formue til DK- Hvordan??

Indlæg af janie » 15.09.2015 19:39:02

Hej allesammen. Jeg har ikke kunne finde noget info om det, så nu spørger jeg her. Min New Zealandska mand (der bor i Australien), og jeg har søgt familiesammenføring. Hvis vi får ja, vil han jo flytte til DK, og vil i kraft af at han forlader Australien permanent få udbetalt hans Super (svarende til vores Pension) og severance fra det tidligere arbejde (svarende til vores ATM bidrag tror jeg), alt i alt vil det nok løbe op i omkring 100.000 kr. Spørgsmålet er såskal vi betale skat af de penge hvis han overfører dem til en Dansk bank konto? Nogen af dem vil han allerede have betalt skat af i AUS, men nogen af dem er skattefrie.
Mister vi næsten halvdelen??

Forsørgelseskravet. Nogen der kanfortælle mig om de penge skal være i mit navn, om det er fint at de er i hans eget, på egen danske konto, eller må det måske være en fælleskonto?

på forhånd mange tak.Mvh Janie Tawhai

Poulsen

Re: formue til DK- Hvordan??

Indlæg af Poulsen » 15.09.2015 20:05:35

Hej Janie…
Ang. jeres spørgsmål om formue og beskatning, så kan jeg desværre ikke hjælpe jer, men forhåbentlig er der nogle andre der kan det.

Du spørg ind til forsørgelseskravet. Forsørgelseskravet er: "Referencepersonen må ikke have fået ydelser efter Integrationsloven eller Aktivloven i en periode på 3 år forud for afgørelsen om ægtefællesammenføring" hvilket ikke har noget med en bankkonto at gøre, her skal du få en udtalelse fra kommunen om at du ikke har modtaget diverse ydelser. Er det evt bankgarantien du spørg til?

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 15.09.2015 22:24:34

Beløb over 75.000 DKK, som overføres til eller fra DK skal oplyses til SKAT.

http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=2041075&vId=0

De skal ikke nødvendigvis beskattes (det er jo ikke indkomst, men formue), men man SKAL oplyse beløbet til SKAT, ellers risikerer man bøde og beslaglæggelse.

Det vil være sikrest at overføre pengene via bank (din konto, hvis han er nødt til at gøre det før han rejser derfra). Han skal sørge for at medbringe dokumentation for, hvor pengene stammer fra.
mh
Rådgiver for ÆUG

janie

Indlæg af janie » 03.11.2015 16:54:45

1000 tak for svar:) så gav det hele lidt mere mening

Besvar