Ny her...

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Sarahkat

Ny her...

Indlæg af Sarahkat » 29.09.2008 12:06:04

Hej...
Jeg er helt ny paa dette forum. Har hoert den del om det helvede at er at faa sin kaereste til Danmark, og havde haabet at jeg aldrig aldrig skulle faa brug for det. "Desvaerre" har jeg moedt moedt jordens dejligste mand, som saa desvaerre er fra sydoestasien.
Det virker helt haabloest at overskue alle de forskellige regler der er. Er det umuligt for ham at faa arbejdstilladelse? (Han har ingen uddannelse)....
Er det saa svaert og uoverskueligt som det lyder??? ;-(
-Sarah

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 29.09.2008 12:40:22

Hvis I vil bo i Danmark, skal I være gift eller have boet sammen forinden i mindst 1,5 år. Det er ikke, som i fx Sverige, nok blot at være kærester.

Og ja, de danske regler er jo skruet sammen for at modvirke og gøre det noget nær umuligt at bo sammen i Danmark med sin partner. Udlændinge, der ikke kommer fra vestlige lande, er simpelthen uønskede.

Så der er både 24-års-regl, tilknytningskrav, boligkrav, bankgaranti, osv. at forholde sig til.

Men heldigvis er der jo også EU-reglerne, som gør det noget nemmere, hvis man ellers er parat til at bo i et andet EU/EØS-land i en kort periode. Men I skal jo stadig være gift eller have boet sammen i mindst 1,5 år, hvis I vil gøre brug af EU-reglerne.

Ønsker I ikke at gifte jer kan Sverige være et alternativ

Besvar