sende invitation til besøg?

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Sarahmalika

sende invitation til besøg?

Indlæg af Sarahmalika » 19.10.2015 15:31:40

Hej. Jeg er meget i vildrede. Jeg har kendt en fyr online i snart 2 år og jeg vil gerne invitere ham på besøg. Han kommer fra benin som jeg kan se er i landegruppe 2 og derfor skal der ikke være nogen tilknytning til værten som inviterer. Er det en fuldstændig umulighed at han kan få et besøgs visum hertil? Kan jeg invitere ham som ven da vi jo ikke har mødtes eller kan jeg ligeså godt glemme det? Håber der er nogle der vil være behjælpelige med et svar.

fundiver199

Re: sende invitation til besøg?

Indlæg af fundiver199 » 22.10.2015 11:41:06

Det er generelt en meget skidt ide at invitere nogen, man kun kender online. Og det er en endnu mere skidt ide at sende dem penge til rejsen. Den, der betaler rejsen, bør være den, der rejser, når man mødes første gang efter online dating. Det er den absolutte regel nr. 1. Og da det formentlig er dig, der skal betale, skal I derfor mødes i Benin og ikke i Danmark.

Da det er landegruppe 2, kan der dog i teorien godt gives visum til at besøge en ven. Men der vil blive kigget på hans tilbagevendelsesforudsætninger. Dvs. om han er ung, fattig, arbejdsløs, barnløs osv. Så afhængig af hans forhold vil det både kunne blive "ja" og "nej".

Hvis I har mødtes i Benin, vil udfaldet af en visumansøgning være langt mere sikkert, da den primære immigrationsrisiko så er ansøgninger om familiesammenføring og ikke illegalt ophold. Derfor kan kærestes som udgangspunkt ofte få visum trods svage tilbagevendelsesforudsætninger. Men ikke nogen, man bare kender fra internettet. Altså er det yderligere en grund til at mødes i Benin og ikke i Danmark.

Besvar