For lang tid i danmark!!! Hjælp
For lang tid i danmark!!! Hjælp
Hej,
Min kæreste som er fra Brasilien fortalte mig igår at hun desværre havde fået afslag på sin ansøgning som aupair her i danmark, ydermere fortalte hun at det faktisk var en uge siden at hun skulle have forladt landet.
Jeg ringede straks til US for at finde en løsning, men de gav mig kort og godt svaret, at nu får hun 3-5 års karantæne mod at komme ind i danmark, og der ikke var nogen måde hvorpå jeg kunne få hende til landet igen inden for de 3-5 år..
Hvad skal vi gøre?
Er der virkelig ingen måde hvorpå vi kan være sammen?
På forhånd tak
Min kæreste som er fra Brasilien fortalte mig igår at hun desværre havde fået afslag på sin ansøgning som aupair her i danmark, ydermere fortalte hun at det faktisk var en uge siden at hun skulle have forladt landet.
Jeg ringede straks til US for at finde en løsning, men de gav mig kort og godt svaret, at nu får hun 3-5 års karantæne mod at komme ind i danmark, og der ikke var nogen måde hvorpå jeg kunne få hende til landet igen inden for de 3-5 år..
Hvad skal vi gøre?
Er der virkelig ingen måde hvorpå vi kan være sammen?
På forhånd tak
Ja, det er simpelthen for dumt at bryde reglerne og overskride de tidsfrister, man har på et visum.
Hvis I gerne vil bruge tid sammen i Danmark er eneste mulighed nu at indgå ægteskab og søge om familiesammenføring i Danmark. Hun kan ikke komme på besøgsvisum til Danmark igen foreløbig.
Alternativt må du flytte til et andet land som fx Sverige, så en fremtidig visumansøgning ikke skal behandles af danske myndigheder, men fx de svenske.
Hvis I gerne vil bruge tid sammen i Danmark er eneste mulighed nu at indgå ægteskab og søge om familiesammenføring i Danmark. Hun kan ikke komme på besøgsvisum til Danmark igen foreløbig.
Alternativt må du flytte til et andet land som fx Sverige, så en fremtidig visumansøgning ikke skal behandles af danske myndigheder, men fx de svenske.
Der er et alternativ for at undgå inberetning. Der er flere steder hvor man (tror også at det går stadigväk) kan komme ind i Schweiz uden at man risikerer at blive pas-checket. Gränseovergangen Waldshut/Zurzach er i de sene aftentimer helt ubemannet. Og hvis hun så har en flyvebillet hjem fra Zurich (en time fra Zurzach) og ikke nävner at hun lige er kommet til Schweiz, så kan uden problemer forlade Europa uden at blive indberettet.
Det er heller ikke sikkert at hun bliver indberettiget hvis de ikke checker hendes pas så nöje når hun forlader Schengen. Det er muligt at de ikke opdager i paskontrollen at hun opholder sig ulovligt, men risikoen er der.
Det er heller ikke sikkert at hun bliver indberettiget hvis de ikke checker hendes pas så nöje når hun forlader Schengen. Det er muligt at de ikke opdager i paskontrollen at hun opholder sig ulovligt, men risikoen er der.
Hvis man nu skulle indgå ægteskab, hvordan kan man så det, hvis hun opholder sig ulovligt i Danmark?skaanebo skrev:Ja, det er simpelthen for dumt at bryde reglerne og overskride de tidsfrister, man har på et visum.
Og det med Sverige er det overhovedet muligt, det er jo også et schengen land, og det er vel alle de lande som hun faktisk har forbud mod at være og komme til, eller hva?
Er der virkelig ikke andre muligheder?
Dvs at alle beviser forefindes i passet eller hvad? Hva så hvis passet så på mystisk vis blev væk?thore71 skrev:Der er et alternativ for at undgå inberetning. Der er flere steder hvor man (tror også at det går stadigväk) kan komme ind i Schweiz uden at man risikerer at blive pas-checket. Gränseovergangen Waldshut/Zurzach er i de sene aftentimer helt ubemannet. Og hvis hun så har en flyvebillet hjem fra Zurich (en time fra Zurzach) og ikke nävner at hun lige er kommet til Schweiz, så kan uden problemer forlade Europa uden at blive indberettet.
At indgå ægteskab i jeres situation er nok lidt overilet, og hvor man kan gøre det, ved jeg heller ikke.
Men får hun indrejseforbud til Danmark pga. 'overstay' så gælder det normalt kun til Danmark. Det er kun, hvis man bliver indberettet i Schengen Information System (SIS), at man ikke kan rejse ind i et af de andre Schengen-lande.
Hvis passet bliver væk, skal hun jo have et nyt pas udstedt på ambassaden. Og hun kan være sikker på, at de spørger efter dokumentation for indrejse i form af flybilletter, ligesom dansk politi jo også kan spørge flyselskaberne om, hvornår hun er ankommet til Danmark. Så der er ingen ide i at miste passet.
Men får hun indrejseforbud til Danmark pga. 'overstay' så gælder det normalt kun til Danmark. Det er kun, hvis man bliver indberettet i Schengen Information System (SIS), at man ikke kan rejse ind i et af de andre Schengen-lande.
Hvis passet bliver væk, skal hun jo have et nyt pas udstedt på ambassaden. Og hun kan være sikker på, at de spørger efter dokumentation for indrejse i form af flybilletter, ligesom dansk politi jo også kan spørge flyselskaberne om, hvornår hun er ankommet til Danmark. Så der er ingen ide i at miste passet.
Hvis i ønsker jer en fremtid i Danmark er det virkelig en dårlig løsning at snyde. I risikerer sikkert en større straf end 3-5 års karantæne. Ydermere så stiller det "os andre" i et dårligt lys. Det er surt at hun er blevet her for længe, men hun kendte konsekvensen før hun rejste ind i landet. Alternativt må du besøge hende i Brasilien 
Ja det er rigtig surt, og det er da heller ikke fordi vi ønsker at snyde nogle, vil bare gerne være sammen med min kæreste.. Bad luck at hun ikke (kendte) tog reglerne mere seriøst, men sket er sket..havde jeg vidst at hun havde fået afslag noget før, havde jeg også reageret..azade skrev:Hvis i ønsker jer en fremtid i Danmark er det virkelig en dårlig løsning at snyde. I risikerer sikkert en større straf end 3-5 års karantæne. Ydermere så stiller det "os andre" i et dårligt lys. Det er surt at hun er blevet her for længe, men hun kendte konsekvensen før hun rejste ind i landet. Alternativt må du besøge hende i Brasilien
Ved jeg nu ikke, hvis det er det der er løsningen, må det jo være sådan, ville nu helst ha at det skete af andre årsager end en opholdstilladelse, men hvis det er det der er løsningen, så er jeg parat til det..skaanebo skrev:At indgå ægteskab i jeres situation er nok lidt overilet, og hvor man kan gøre det, ved jeg heller ikke..