Bolig og forsøgelseskravet

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Andreas og Beatriz

Bolig og forsøgelseskravet

Indlæg af Andreas og Beatriz » 15.09.2015 14:16:30

Blot lige et hurtigt spørgsmål.

Vi har været gift siden 1999 - men har undervejs boet flere år i udlandet.
Dengang var der ikke bolig- og forsøgelseskrav. Og således er vi blevet gift efter "gamle (og mere lemelige regler)

Sidst vi søgte i 2011, efter at være kommet hjem (med Udl.S. velsignelse og dispensation om tilbagerejse til DK) var der ikke noget bolig- og forsøgelseskrav.

Læser man umiddelbart på nyidanmark.dk - ser det ud til at der nu er et boligkrav - man skal i hvert fald indsende sin huslejekontrakt (vi bor til leje). Men er det af en anden grund...eller?

Er der nogen der ved om lovgivningen på det punkt har ændret sig - så ALLE nu er dækket under forsøgelseskravet?

Andreas og Beatriz

Re: Bolig og forsøgelseskravet

Indlæg af Andreas og Beatriz » 15.09.2015 14:24:01

PS! Vi var i udlandet grundet arbejde - men alle opholdstilladelse o.a.er danske :D

Poulsen

Re: Bolig og forsøgelseskravet

Indlæg af Poulsen » 15.09.2015 19:46:58

Hej… jeg har lidt svært ved at forstå hvad det er i ønsker hjælp til/spørg til? Som jeg forstår det har enten du, din kone eller din mand allerede opholdstilladelse men er der tale om midlertidig eller permanent opholdstilladelse? Hvad skal i umiddelbart bruge bolig- eller forsørgelseskrav til? Skal I fornye opholdstilladelsen eller? Vil meget gerne forsøge at hjælpe, men jeg beklager at jeg ikke helt forstår hvad I spørg til.?

Besvar