Hjælp søges til permanent opholdstilladelse
Hjælp søges til permanent opholdstilladelse
Hej.
Min mand skal til at søge om permanent opholdstilladelse i Sverige. Har brug for en del hjælp til hvordan det er bedste. Skal man hyre en advokat til papirarbejdet, så man ik mangler noget og gøre det rigtigt?? Hvor lang tid inden må man søge?? Hvor lang tid er ventetiden i øjeblikket?? Håber nogen har kendskab og kan være behjælpelig med det.
Min mand skal til at søge om permanent opholdstilladelse i Sverige. Har brug for en del hjælp til hvordan det er bedste. Skal man hyre en advokat til papirarbejdet, så man ik mangler noget og gøre det rigtigt?? Hvor lang tid inden må man søge?? Hvor lang tid er ventetiden i øjeblikket?? Håber nogen har kendskab og kan være behjælpelig med det.
Re: Hjælp søges til permanent opholdstilladelse
Det er spild af pengene at hyre en advokat. Det er eb meget simpel procedure. Du kan enten lave en ansøgning via migrationsverket.ae eller printe ansøgning ud og aflevere den.
Vi har søgt d.11.02.2015 og fik oplyst sidste uge at de var igang med sagerne fra april 2014 så ja der er pæn ventetid, og det bliver kub længere med den nuværende asyl/flygtningesituation.
I må søge en måned før kortet udløber.
Held og lykke
Vi har søgt d.11.02.2015 og fik oplyst sidste uge at de var igang med sagerne fra april 2014 så ja der er pæn ventetid, og det bliver kub længere med den nuværende asyl/flygtningesituation.
I må søge en måned før kortet udløber.
Held og lykke
Jeg modtog en mail idag at ventetiden er op til 16 mdr.
Tak for svar er det ikke 3 måneder før man må søge??? Hold da op, det er godt nok lang vente tid. Det ændre vel ik på ventetiden, hvis man har et barn??
Der er som sådan ikke noget der hindrer dig at søge 3 måneder før. Din sag bliver stadig behandlet når der er gpet præcis 5 år,og så skal der tildeles en sagsbehandler og så når de ældre sager rr behandlet bliver det din tur.
Jeg har 2 børn☺,og lige købt hus. Vi begge arbejder henholdsvis i malmø og Danmark og der er desværre ingen fortrinsret.
Husk,når i afleverer ansøgning så kan i ikke komme ud ig rejse indtil sagen er færdigbehandlet. Det er uanset hvad grund i har. Så ha det med i overvejelserne at i ikke skal eks.til palæstina i de næste 16 mdr
Jeg har 2 børn☺,og lige købt hus. Vi begge arbejder henholdsvis i malmø og Danmark og der er desværre ingen fortrinsret.
Husk,når i afleverer ansøgning så kan i ikke komme ud ig rejse indtil sagen er færdigbehandlet. Det er uanset hvad grund i har. Så ha det med i overvejelserne at i ikke skal eks.til palæstina i de næste 16 mdr
Måske et dumt spørgsmål men ansøgning om permanent opholdstilladelse efter 5 år er det ikke kun hvis der søges efter EU-reglerne i Sverige? Hvis der også er opnået opholdstilladelse efter de svenske regler, kan der så ikke søges om permanent opholdstilladelse allerede efter 2 år???
Jeg kan se at Migrationsverket har et Uppehållstillståndskort som man kan få ved opnået opholdstilladelse og kortet er gældende i 5 år.
Det betyder vel at den udenlandske ægtefælle ikke har nogen problemer med at rejse rundt i verdenen da hun kan søge permanent opholdstilladelse efter 2 år og kortet er gældende i 5 år. Eller vil kortet kun være gældende i 2 år ved første opholdstilladelse? Jeg tænker bare på hvordan man slipper for at ægtefællen ikke kan rejse rundt mens Migrationsverket behandler ansøgningen om permanent opholdstilladelse. Eller er der ikke noget at gøre?
Det betyder vel at den udenlandske ægtefælle ikke har nogen problemer med at rejse rundt i verdenen da hun kan søge permanent opholdstilladelse efter 2 år og kortet er gældende i 5 år. Eller vil kortet kun være gældende i 2 år ved første opholdstilladelse? Jeg tænker bare på hvordan man slipper for at ægtefællen ikke kan rejse rundt mens Migrationsverket behandler ansøgningen om permanent opholdstilladelse. Eller er der ikke noget at gøre?
Vi søgte efter EU-regler dengang,så jeg kan desværre ikke svare ang sverige regler. Men som sagt har vi fået at vide på migrationsverket samt politiet at der udstedes ikke visumsticker osv så vi bliver nødt til at vente på permanent opholskort ell svensk pas.
Derimod kan man ansøge om upphållstilstandskort igen efter den5 år som holder i 5 år. Men det er i vores situation,så vi kan komme ud og rejse.
Derimod kan man ansøge om upphållstilstandskort igen efter den5 år som holder i 5 år. Men det er i vores situation,så vi kan komme ud og rejse.
Hej igen.
Min mand var på migrationsverket, og fik af vide at han kunne sagtens rejse imellem tiden men krævede at han fik et stykke papir fra dem om lov..
Puhaa synes godt nok det er mega lang ventetid.
Min mand var på migrationsverket, og fik af vide at han kunne sagtens rejse imellem tiden men krævede at han fik et stykke papir fra dem om lov..
Puhaa synes godt nok det er mega lang ventetid.
Kaba:
Må man spørge hvilken slags papir er det man kan få fra migrationsverket?- for de vil ikke udlevere noget til os. De havdr visumsticker men de udløb i maj 2015.
Må man spørge hvilken slags papir er det man kan få fra migrationsverket?- for de vil ikke udlevere noget til os. De havdr visumsticker men de udløb i maj 2015.
Ved desværre ikke hvad det stykke papir hedder, men han havde snakket med en fra informationen, som havde oplyst det.
Min mand og jeg bor i Malmø det har vi gjordt siden november 2014. Da jeg nu er gravid i uge 27 fik vi igår afslag på opholskortet til min mand. Deres begrundelse er at vi deler lejlighed med andre, at jeg arbejder i næstved, og jeg har fra mit tidligere ægteskab en søn som jeg har forældremyndigheden alene over bor med mine forældre i danmark da hans biologiske voldelige far har bopæl i Malmø.
De har skrevet 4 hele sider. Hvor de nævner at de ikke tror på at jeg bor i Malmø. Men det gør vi. Vi skal inden for 3 uger klage over afgørelsen. Jeg har brug for jeres hjælp. Er nu så bange for at min mand blir sendt tilbage til Tyrkiet. Hvad skal jeg gøre.
De har skrevet 4 hele sider. Hvor de nævner at de ikke tror på at jeg bor i Malmø. Men det gør vi. Vi skal inden for 3 uger klage over afgørelsen. Jeg har brug for jeres hjælp. Er nu så bange for at min mand blir sendt tilbage til Tyrkiet. Hvad skal jeg gøre.
Det handler jo om, at du skal dokumentere, at du vitterligt bor i Sverige. Dvs. foretager dagligindkøb i Sverige, går til læge i Sverige, fører telefonsamtaler i Sverige, der kan spores, osv. Kører med bus eller tog i Sverige, osv.