hjelp sverigeløsning
Re: hjelp sverigeløsning
Du må enten ha ekteskapsattest fra Norge om du bor der eller hindersprovning fra Sverige om du bor der. Dette tar alt fra 3-6 uker i følge de som har gjort dette i Sverige. Og han må ha pass.
Ok da skal vi gjøre det..... jeg bare tenker hvordan komme over grensen mellom norge sverige buss el tog uten å bli kontrollert..... noen med erfaring?
Og hva skjer når man blir stoppet? Bøter? Kan man prøve flere ganger?
Og hva skjer når man blir stoppet? Bøter? Kan man prøve flere ganger?
Om dere blir stoppet på grensen tror jeg ikke han får flere sjanser til å prøve en gang til om han er illegal i Norge, han ryker mest sannsynlig rett hjem. Kan dere ikke få noen til å kjøre dere inn i Sverige så ta buss tog videre. En bil foran som varsler om evt kontroll også kjører dere etter. Er ikke så fryktelig vanskelig det. På grensa til Ørje er det tilnærmet aldri kontroll, men over Svinesund er det nesten alltid kontroll.
Hva buss over ørje da? pleier d så ofte være kontroller på kollektivtransport inn t sverige? Bil er ikke så lett for oss dessverre 
Har vært mye kontroll på Swedbuss både til og fra Ørje i hele sommer, jeg jobbet en stund på tollstasjonen og den bussen ble nesten alltid tatt inn.
Ok føler vi har en umulig situasjon....først følte jeg meg trygg siden vi er samboere og har leiekontrakt sammen....men når d ikke er nok så er man jo like langt