Hvor hurtigt efter at man er blevet gift....
Hvor hurtigt efter at man er blevet gift....
Hejsa.
... kan man søge om ægtefællesammenføring?
Jeg har planer om at tage til Filippinerne og blive gift der. Når det er sket kan jeg så rejse hjem, dagen derpå, med min kone og søge om ægtefællesammenføring?
... kan man søge om ægtefællesammenføring?
Jeg har planer om at tage til Filippinerne og blive gift der. Når det er sket kan jeg så rejse hjem, dagen derpå, med min kone og søge om ægtefællesammenføring?
Venligst
Re: Hvor hurtigt efter at man er blevet gift....
Ja. Dog skal din kone jo have visum, når hun er fra Filippinerne. Medmindre hun venter og søger opholdstilladelse fra Filippinerne.
Argh, bliver tidspresset. Hun er gravid og er sat til at skulle nedkomme d. 23/11. Jeg tager afsted d. 18/9 - 26/9, for at lave det indledende arbejde. Jeg har fået en ægteskabsattest, dog skal jeg lige forbi udenrigsministeriet og have et stempel at det er ægte. Mandag d. 21/9 afsted til den danske ambassade i Manila. Vente 3 dage, som de skriver på deres hjemmeside at det vil tage. http://filippinerne.um.dk/en/travel-and ... hilipines/ Derefter afsted med fly til kærestens hjemby og op på rådhuset og få os godkendt at det er ok at vi gifter os. Det vil så tage omkring 11 dage, hvorfor at jeg må tage hjem og vente. Så det begynder at presse på. 
Venligst
Det kan godt være jeg husker forkert, men jeg mener jeg fik oplyst, at man ikke kan søge om visum når man har en sag kørende om FS. Såfremt det er rigtigt, så vent med at søg til i begge er i landet, idet man ellers risikere mindst 3 måneder uden mulighed for indrejse imens ansøgningen behandles.
Jeg tror ikke at vi kan nå at få sat en masse i gang, andet end at vi bliver gift og ansøge om visum, før hun skal nedkomme d. 23/11. Der er kun regler fra flyselskaber at man ikke må flyve i 8. måned, men ikke når barnet født, ikk?
Venligst
Lad mig spørge på en anden måde.
Kan i begge leve med, at efter i er blevet gift OG der er kommet en lille ny til verden (tillykke), så skal i leve adskilt i forventeligt MINDST 3 måneder før i ser hinanden igen, og det indtil FS er blevet færdigbehandlet? Dette skrevet under den forudsætning, at jeg har ret mht. den mistede mulighed for visum når der er indsendt en ansøgning om FS.
Få hende dog til landet hurtigst muligt efter fødslen, og så FS herfra da i da vil undgå at skulle leve adskilt i mange måneder. Spørgsmålet er så også, hvor gammel en baby skal være før flyselskaberne vil tillade barnet som passager, og det er en lang rejse for en så lille uanset hvad.
Kan i begge leve med, at efter i er blevet gift OG der er kommet en lille ny til verden (tillykke), så skal i leve adskilt i forventeligt MINDST 3 måneder før i ser hinanden igen, og det indtil FS er blevet færdigbehandlet? Dette skrevet under den forudsætning, at jeg har ret mht. den mistede mulighed for visum når der er indsendt en ansøgning om FS.
Få hende dog til landet hurtigst muligt efter fødslen, og så FS herfra da i da vil undgå at skulle leve adskilt i mange måneder. Spørgsmålet er så også, hvor gammel en baby skal være før flyselskaberne vil tillade barnet som passager, og det er en lang rejse for en så lille uanset hvad.
Husk, hvis hun kommer på visum, skal hun og barnet have en returbillet samt rejsesygeforsikring.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Barnet skal vel ikke, hvis faderen er dansk, og barnet dermed også.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Husk også at den lille skal have et navn for at flyve.
Prøvede sidste år med min datter, pas uden navn er ingen problem,
man skal bare tålmodigt og høre på en masse advarsler fra paskontoret.
Men jeg kunne ikke finde et flyselskab der ville sælge en billet til en uden navn.
Prøvede sidste år med min datter, pas uden navn er ingen problem,
man skal bare tålmodigt og høre på en masse advarsler fra paskontoret.
Men jeg kunne ikke finde et flyselskab der ville sælge en billet til en uden navn.
Nej, hvis parret er gift inden fødslen får barnet dobbelt statsborgerskab og skal have to pas.
Men det lød som om, de stadig ønsker at rejse til DK inden fødslen. Det giver jo nogle udfordringer, ligesom det kræver, at man har råd til lægeregninger og en returbillet med fly, som ikke skal anvendes.
Men det lød som om, de stadig ønsker at rejse til DK inden fødslen. Det giver jo nogle udfordringer, ligesom det kræver, at man har råd til lægeregninger og en returbillet med fly, som ikke skal anvendes.
Vi når at blive gift inden hun nedkommer, sådan så det næsten lige passer med 8 måneder, men når nok ikke at få noget visum, tror jeg. Jeg ved ihvertfald ikke hvor lang tid at det vil tage for at ansøge om det. Men vi må lade hende nedkomme på Filippinerne og derefter rejse til DK på et visum. Når hun så kommer til DK vil vi ansøge om familiesammenføring. Det vil ikke være smart andet, vel?
Venligst
-
fundiver199
Når I er så sent ude, har I nok ikke anden mulighed nej. Og et eller andet sted er det vel også mest trygt for hende at føde i sit eget land, hvor hendes mor osv. er i nærheden til at støtte og hjælpe. Fremfor at skulle føde i et vidt fremmed land, hvor hun ikke taler sproget, og kun har opholdt sig i 3 uger før fødslen.
Hun har været i DK før, som au pair. Men hun har en masse familie medlemmer her i DK.
Men du har ret. Det er nok bedst at det sker i hendes eget hjemland.
Men du har ret. Det er nok bedst at det sker i hendes eget hjemland.
Venligst
Hej ÆUG,
Jeg beklager først at jeg skriver inde på et gammelt indlæg , men jeg kunne simpelthen ikke finde ud af hvordan man opretter et nyt indlæg.
Jeg har et par spørgsmål angående familiesammenføring.
Jeg er studerende og fylder 23år til oktober. Jeg bliver færdiguddannet juni 2016. Jeg er gift med min mand som er fra Syrien og bor i Syrien. Vi vil rigtig gerne søge om FS , men har tænkt os at gøre det gennem Sverige , da vi har den opfattelse af at det er lidt sværere i DK især at han er fra Syrien. Vi skal dog ha' fundet en lejlighed i Sverige først, hvorefter vi vil gå igang med at søge om fs. Jeg håber i vil svare mig på følgende :
1) Det bekymrer mig lidt ,hvis jeg søger og min ansøgning først bliver behandlet når jeg er færdiguddannet eller en kort periode før jeg bliver det- vil de så ikke tænke at jeg snart kommer på dagpenge og derfor ikke pendler mellem DK og Sverige længere ?? har det nogen betydning hvis jeg snart bliver færdiguddannet og søger om fs eller skal man helst gøre det længe før man bliver færdiguddannet? der er kun 9 måneder til jeg er færdiguddannet.
2) og kan man overhovedet søge om familiesammenføring med svenske eller EU regler når man er på dagpenge ?
3) hvordan kan man hurtigst muligst få lejlighed i Malmø ?
4) hvilke regler vil i anbefale jeg søger igennem ? danske, svenske eller EU regler ? det er ligemeget om vi skal bo i Sverige eller Dk , det skal bare være den sikreste måde at gøre det på så han kan komme ud af Syrien , hvor det er usikkert.
mvh.
Nesrin
Jeg beklager først at jeg skriver inde på et gammelt indlæg , men jeg kunne simpelthen ikke finde ud af hvordan man opretter et nyt indlæg.
Jeg har et par spørgsmål angående familiesammenføring.
Jeg er studerende og fylder 23år til oktober. Jeg bliver færdiguddannet juni 2016. Jeg er gift med min mand som er fra Syrien og bor i Syrien. Vi vil rigtig gerne søge om FS , men har tænkt os at gøre det gennem Sverige , da vi har den opfattelse af at det er lidt sværere i DK især at han er fra Syrien. Vi skal dog ha' fundet en lejlighed i Sverige først, hvorefter vi vil gå igang med at søge om fs. Jeg håber i vil svare mig på følgende :
1) Det bekymrer mig lidt ,hvis jeg søger og min ansøgning først bliver behandlet når jeg er færdiguddannet eller en kort periode før jeg bliver det- vil de så ikke tænke at jeg snart kommer på dagpenge og derfor ikke pendler mellem DK og Sverige længere ?? har det nogen betydning hvis jeg snart bliver færdiguddannet og søger om fs eller skal man helst gøre det længe før man bliver færdiguddannet? der er kun 9 måneder til jeg er færdiguddannet.
2) og kan man overhovedet søge om familiesammenføring med svenske eller EU regler når man er på dagpenge ?
3) hvordan kan man hurtigst muligst få lejlighed i Malmø ?
4) hvilke regler vil i anbefale jeg søger igennem ? danske, svenske eller EU regler ? det er ligemeget om vi skal bo i Sverige eller Dk , det skal bare være den sikreste måde at gøre det på så han kan komme ud af Syrien , hvor det er usikkert.
mvh.
Nesrin
Du kan ikke få dagpenge på dimettendsats, hvis du bor i Sverige og har studeret i Danmark.