Multi-entry schengen Visa - op til 5 år

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
plandersen

Multi-entry schengen Visa - op til 5 år

Indlæg af plandersen » 07.08.2015 20:26:48

Min kæreste er fra Filippinerne og vores barn er dansk statsborger og opholder sig lige nu som turist på Filippinerne med sin mor. Vores barn er født i DK og min kæreste har været i DK nu 2 gange og har foretaget udrejse af schengen, inden udløb af visum.

I og med, at vi jævnligt skal opholde os sammen her i Danmark, vil min kæreste derfor minimum 1-2 gange årligt skulle rejse til Danmark (i perioder op til ca 2 måneder), indtil vi vælger at søge om familiesammenføring. Det er noget bøvlet og dyrt at skulle rejse til Manila eller Cebu for at søge om visum, så det ville være praktisk med et multi-entry schengen visum, der gælder så lang tid som muligt.

Har læst, at det er muligt med et visum med 5 års gyldighedsperiode (stadig max 90 dage ud af 180), men er der nogen der ved, hvad praksis er for det, og hvad der skal til for, at dette kan lade sig gøre?

På forhand tak for jeres svar.

fundiver199

Re: Multi-entry schengen Visa - op til 5 år

Indlæg af fundiver199 » 10.08.2015 06:18:18

Et eller flere tidligere besøg, som er forløbet uproblematisk, samt en god grund til, at man har behov for at rejse jævnligt. Umiddelbart burde din kæreste kunne få et multible entry visum nu. Men snak evt. med den danske ambassade, før I søger. De er efter sigende ret flinke og kan helt sikkert forklare dig, hvad deres praksis er.

plandersen

Re: Multi-entry schengen Visa - op til 5 år

Indlæg af plandersen » 12.10.2015 20:51:23

Lige en hurtig opfølgning. Jeg kontaktede den danske ambassade i Manila, men de var ikke helt klare i spyttet, men sagde blot, at der var mulighed for at få et multi-entry visa.

Anyway, vi fik indsendt ansøgning og forklarede rejsebehovet samt gjort rede for de 2 foregående og uproblematiske besøg. Ambassassaden skrev nogle dage senere direkte til min mail og fortalte, at de til at starte med kunne give et 2 års multi-entry visa. Hvis det forløb uproblematisk, ville der være mulighed for længere gyldighed næste gang.

Ambassaden skal have ros for den hurtige sagsbehandling!

Besvar