Hjælp til 24 års reglen
Re: Hjælp til 24 års reglen
Hej jeg vil også gerne lige vide om man skal have dansk pas, når det er 24 års reglen..
-
fundiver199
Det spørgsmål forstår jeg ikke. Kan du ikke forklare lidt nærmere, hvad du mener?
Altså for hente sin mand/kone fra udlandet her til Danmark gennem 24 års reglen behøver man så have dansk pas..
Håber det var mere forståelig
Håber det var mere forståelig
Nej, du behøver ikke at være dansk STATSBORGER for at blive familiesammenført med en udenlandsk ægtefælle.
Men I skal jo stadig begge to være fyldt 24 år. Og alt efter hvilket statsborgerskab du så har, kan der være andre krav. Det er kun nordiske statsborgere som helt sidestilles med danske statsborgere i lovgivningen.
Men I skal jo stadig begge to være fyldt 24 år. Og alt efter hvilket statsborgerskab du så har, kan der være andre krav. Det er kun nordiske statsborgere som helt sidestilles med danske statsborgere i lovgivningen.
Okey tak for svaret
Jeg er tyrkisk statsborger, men er født og opvokset her i Danmark..
Jeg er 22 og han er 25, men jeg kan vel søge når jeg fylder 23 1/2...?
Jeg er tyrkisk statsborger, men er født og opvokset her i Danmark..
Jeg er 22 og han er 25, men jeg kan vel søge når jeg fylder 23 1/2...?
-
fundiver199
Ja hvis du til den tid har haft permanent opholdstilladelse i mindst 3 år. Det er et grundkrav for familiesammenføring i Danmark, at den herboende:
a) er dansk/nordisk statsborger eller
b) er flygtning eller
c) har haft permament opholdstilladelse i mindst 3 år
24-års reglen er kun et af cirka 10 krav. Så gør dig selv den tjeneste at læse ÆUGs vejledning om familiesammenføring under menupunktet "rådgivning", så du ved, hvad det er, du skal leve op til. Der er både forsørgelseskrav, boligkrav, tilknytningskrav og meget andet, som alt sammen skal være opfyldt for, at man kan opnå familiesammenføring.
a) er dansk/nordisk statsborger eller
b) er flygtning eller
c) har haft permament opholdstilladelse i mindst 3 år
24-års reglen er kun et af cirka 10 krav. Så gør dig selv den tjeneste at læse ÆUGs vejledning om familiesammenføring under menupunktet "rådgivning", så du ved, hvad det er, du skal leve op til. Der er både forsørgelseskrav, boligkrav, tilknytningskrav og meget andet, som alt sammen skal være opfyldt for, at man kan opnå familiesammenføring.