Brev fra kommunen.

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
rinarios
Geografisk sted: København

Brev fra kommunen.

Indlæg af rinarios » 17.09.2008 08:57:30

Kære Forum,

Troede lige vi var parat til at aflevere FS i morgen torsdag. Desværre er vores brev fra kommunen for gammelt oplyser der ved US. Vi fik det tilbage d. 18aug. og jeg viste intet om at det var nødvendigt at aflevere lige efter. Så nu skal vi have nyt.

Min mands visum udløber d. 28sept. og han skal i princippet rejse tilbage d.24 sept.
Vi håber på at opnå processuelt ophold til ham, mens sagen kører. Ved US siger de at det er på eget ansvar at han bliver i landet, nu hvor vi afleverer så sent i hans visumsforløb.
Jeg ved ikke hvad vi skal gøre. Ville jo blot gerne have at han skulle være hos mig, så lang tid som muligt.

Mht. kommunebrevet, ved jeg godt at de først begynder behandlingstid ved US, når alle papirer er samlet, men derfor kan vi vel godt indlevere alligevel,ikke ??
Nogen som har stået i samme situation??

Karina

rinarios

Indlæg af rinarios » 17.09.2008 10:37:44

Har lige været en tur hos kommunen, som sagde at de info. de har fra US er at dette papir gælder 1 måned frem fra datoen som er stemplet. Så i pricippet har vi til i morgen.
Dog begge gange jeg har haft ringet til US idag, viste begge medarbejdere intet om dette, så nu får vi at se når vi afleverer i morgen. Jeg håber på det bedste.

Karina

smukkemolly51

Indlæg af smukkemolly51 » 17.09.2008 17:54:19

Har slet lige fået samme svar fra us i dag. (med forsent at aflevere en uge før)
Men måske du kan uddybe det lidt mere, for det kunne hun ikke hende jeg snakkede med??

Hvor gammel var de papir fra kommunen?

Føj jeg er selv nervøs, har lige afleveret det i dag

Lincoln

Brev fra kommunen...

Indlæg af Lincoln » 20.09.2008 15:09:18

Jeg har ikke lige fulgt så meget med i forummet den senere tid, men mener du brevte hvori de skriver at du ikke har modtaget offentlige ydelser mv.? For mit vedkommende fik jeg det ganske hurtigt og jeg fulgte det op med et telefonopkald, så ikke min anmodning druknede i bunkerne. Hvis det hele brænder på, så mød op personligt og forklar situationen. Måske kan du få brevet med det samme. Jeg ved godt at der er meget forskel på kommernes serviceniveau; nogle gør kun det allermest nødvendige (og så langsomt som muligt), mens andre er deres (moralske) ansvar bevidst og ved at en lille indsats her og nu kan gøre en kæmpe forskel for andre mennesker! Anyway, fortsat held og lykke!

rinarios

Indlæg af rinarios » 22.09.2008 10:12:38

Hej Tommy,
Godt at se du er på banen igen ... :-)
Var dette papir jeg mente. Vi har nu valgt at lade Indvandrerrådgivningen lave vores FS, for jeg kan simpelthen ikke klare dette pres, når en sur kommune medarbejder siger én ting og de siger det modsatte ved US.
Håber at få mere ro indeni nu.

Karina

Besvar