Proforma Konvertering og Vielse til Islam i DK

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Sonne

Proforma Konvertering og Vielse til Islam i DK

Indlæg af Sonne » 30.06.2015 00:03:46

Hej Experter

Det er nogle ar siden jeg sidste loggede paa her og fik gode, tydelige oplysninger. Nu sidder jeg atter ved skermen da udfordringerne tilsyneladende aldrig stopper her hvor jeg bor.

Det korte af det lange:

Jeg er Dansker, afbejder for dansk Rederi i Offshore, ca 6 mdr om aaret, og har saa de resterende 6 mdr som ferie. Jeg har en dansk c/o adresse paa den bopel som mine foreldre ejer.

Jeg opholder mig for det meste i Malaysia paa er langtids tourist visum.

Jeg blev i 2011 cilvilt gift i DK, med min Malaysiske kone. Vi blev gift i DK fordi min kone er tvangsmuslim i Malaysia, og jeg ikke ville proforma konvertere i Malaysia dengang vi blev gift da vi begger mener det er hyklerisk - og det mener vi stadig endnu mere, om muligt!

Der er NUL religions frihed i Malaysia naar det involvere muslimer. Man skal konvertere for at blive gift. Naar man er konverteret kommer man ALDRIG ud af det igen in Malaysia, og en boern, foedt i Malsysia, bliver automatisk muslimer.

(Det er raadent og hyklerisk og politisk - men saadan er Malasysia)

Da jeg ikke konverterede til Islam, er vores vielses certifikat fra DK jo ikke godkendt her I Malasysia. Dette forhold var vi udemerkede klar over forinden vi blev gift skal det siges.

Dvs vi anses ikke som gift her i MY (MY-Malaysia) Her i staten Sabah, paa Borneo, er det meget mere afslappet forhold til Islam/Sharia end i de fleste andre stater i MY.

Vi har ingen boern endnu - men arbejder paa det.

Nuverende situation:

Da min kone arbejder for det offentlige er hun blevet bedt om at opdatere sine papirer og nu er hun bekymret da arbejds pladsen ved hun er gift

Spoergsmaalet er derfor:

Kan jeg rejse en uges ferie til DK med min 'muslimske' kone, og I DK blive converteret og viet pa Islamisk vis. Og faa udleveret et Islam certifkat? Dernest passere den Malaysiske ambassade i DK, blive registreret? Og derefter nar vi er tilbage i MY ugen efter, saa vise myndighederne at jeg er konverteret og gift? Naar jeg saa er i deres system og de er glade og lykkelige - forlader jeg omgaende Islam igen i DK.

Hvilke offentlige steder i DK vil jeg staa som 'Muslim' ?
Vil det faa konsekvenser for fremtidig FS i DK?
Kan jeg slette all spor om min konvertering i DK systemet?

Jeg vill ikke igennem konverterings og islam vielses prosessen her i MY. Det tager lang tid, og jeg oensker ikke at folk ved at jeg har konverteret. Selv om det er 100 % proforma .

Haaber i kan hjelpe i en fart med svar om DK konverterings/vielses process da der er lidt logistik involveret.

Mvh

Sonne

skaanebo

Re: Proforma Konvertering og Vielse til Islam i DK

Indlæg af skaanebo » 30.06.2015 07:16:14

Et spørgsmål: Er du medlem af Folkekirken eller et andet trossamfund i DK?

Sonne

Indlæg af Sonne » 30.06.2015 08:24:51

ja jeg er medlem af folkekirken

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 30.06.2015 09:15:05

I så fald er første skridt, at du skal melde dig ud af Folkekirken.

Hvad angår officiel konvertering, så er der jo flere forskellige retninger inden for islam og stor forskel fra en moske til den anden på, hvordan man kan konvertere. Og også hvordan man så efterfølgende kan bevise, at man nu vitterligt er konverteret.

Så måske skal du have fat i den malaysiske ambassade i Danmark og spørge dem om, hvilken form for dokumentation de godtager for, at du har konverteret. Det er så også et åbent spørgsmål om at ægteskab, der allerede er indgået, vil blive godtaget, når I ikke opfyldte betingelserne for at indgå ægteskab efter malaysisk lov, da det blev indgået.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 30.06.2015 10:43:10

Udmelding af folkekirken tager ikke lang tid, men jeg tvivler på at du kan finde en imam, som vil kunne godkendes af de malaysiske myndigheder OG vil give dig certifikat på at du er muslim efter kun en lille uges bekendtskab.

Teoretisk kan man blive muslim ved blot at fremsige trosbekendelsen på et hvilket som helst sprog - efter nogles mening skal det dog være på perfekt arabisk som det tales i omegnen af Mekka.

I virkelighedens verden vil en imam som minimum kræve at du læser hele Koranen og sammen med ham og mindst én anden troende beder de 5 daglige bønner i en periode.

Mht. ægteskabet tror jeg ikke der bliver problemer, da det kan opretholdes når blot din ægtefælle har fået dig til at konvertere. Malaysisk lov er dog måske strengere end islamisk lov på det punkt. Spørges der ind til, hvor længe det tog, så svarer du/I naturligvis at din konvertering uformelt fandt sted da I blev gift.
mh
Rådgiver for ÆUG

Temzen

Indlæg af Temzen » 05.07.2015 18:46:22

Min kone er fra Irak, og vi boede i Malaysia så sympati herfra. Det er ikke nemt.

Besvar